Nuž, hej, je to tak. Takmer som sa už stala mobilná. Odolávala som dlho, ale bolo mi jasné, že naveky nevydržím :-). Aj keď mám pocit, že väčšina mojich známych si už zvykla, že nemám mobil a občas sa mi už zdalo, že aj otravné otázky "Kedy si konečne kúpiš mobil?" pomaly utíchajú. Ale nebolo to celkom tak. Z času na čas sa ešte znenazdajky vynorila uštipačná poznámka "... vidíš, keby si mala mobil...". Musím pripustiť, že párkrát som sa aj sama zamyslela, čo by bolo, keby som v danej situácii mala pri sebe telefón. Niekedy by to bolo asi jednoduchšie, pripúšťam. Ale aj tak mi nejde do hlavy, ako to, že pred 10 rokmi sme bez mobilov spokojne žili a dnes je to už problém... Žeby ľudská pohodlnosť? Či snáď väčšia flexibilita?
Dosť na tom, proste som postupne strácala mobilovú imunitu. A aj som si povedala, že dobre, nebudem už taká tvrdohlavá. Pomaly som si začala teda pripúšťať, že v blízkom čase si mobil zaobstarám. A jeden kamarát - zapálený znalec telekomunikačných výdobytkov - ma vždy informoval o novinkách a možnostiach telefonovania.
Hm... operátora som mala vyriešeného - prispôsobím sa súrodencom. Volací program mi vybral zmienený kamarát - jednu SIM kartu s programom mal vraj rezervovanú špeciálne pre mňa. Uznala som, že je to pre mňa veľmi výhodná ponuka. Nuž a telefón? Rozhodla som sa dočasne pre minimalistickú verziu - požičiam si nejaký od niekoho, kto ho nepoužíva. Nastal deň D, keď som išla spolu s kamarátom do predajne, aktivovať kartu. Budem už konkrétna - bolo to v O2 a išlo o program Voľnosť Mini. SIM kartu mi zaregistrovali bez problémov, ale volací program Voľnosť Mini sa vraj v predajni nedal. Že treba zavolať na zákaznícku linku a oni to potom aktivujú. Nasledovalo niekoľko telefonátov, vysvetľovanie, čakanie... až som začala ľutovať, že som sa nechala do toho namočiť. (Teda musím poznamenať, že všetko vybavoval kamarát, ja by som sa v tom už dávno stratila.) Napokon, po pár dňoch na karte aktivovali program - ale úplne iný, ako sme chceli!!! Na otázku "Prečo?" odpovedali, že Voľnosť Mini sa dala aktivovať len do 25. júna (bol už júl). A tak si sami od seba vybrali program, ktorý mi tam dali. Super... Ale pritom nikde nebolo napísané, že program treba aktivovať do nejakého konkrétneho dátumu - nebolo to ani na samotnom balíčku, ani na internete, nevedeli to ani v predajniach. Vyzeralo to, že si zrazu niekto zmysel a h

otovo. Kamaráta to riadne vytočilo, tak napísal reklamáciu. A zase nasledovalo čakanie.
Po vyše mesiaci prišla odpoveď, že aktiváciu bolo potrebné uskutočniť do 15. januára!!! Wow! To mi až vyrazilo dych. Naivne som si myslela, že nám reklamáciu uznajú. Neuznali. Čo už. Dokonale ma tým znechutili a utvrdili môj odpor k mobilom.
Najnovšie spoločnosť O2 stiahla všetky doterajšie volacie programy a ponúkla jeden nový. Netvrdím, že nie je výhodný (dokonca výhodnejší ako ten, čo som pôvodne chcela), ale veru neviem, či sa predsa len radšej nevrátim k svojmu telefónu z doby kamennej (ktorý mi výborne slúži - ako ťažítko :-) ).
(Za prípadnú nesprávnu terminológiu sa ospravedlňujem, ale naozaj sa v problematike Mobil nevyznám.)