
1. Video prezentácia fotiek
Púšťanie prezentácie s fotkami manželov od doby, kedy sa zoznámili až po súčasnosť nie je už na dnešných svadbách niečím výnimočným, ale napriek tomu to určite spestrí váš program. Prezentáciu môžete púšťať hosťom počas večere alebo može bežať na pozadí počas obradu, či fotenia po obrade. Ak z nej chcete spraviť jeden z hlavných bodov programu, mali by ste si dať záležať nielen na výbere fotografií, ale aj na spracovaní. Fotkami môžete napríklad vyrozprávať váš spoločný príbeh, prípadne zmapovať životne dôležité okamihy, momenty strávené s priateľmi (svadobnými hosťami), ktoré si vážite a podobne.
2. Zásnubné video/ predsvadobný videoklip
Dať si spraviť profesionálne zásnubné video alebo predsvadobný klip je v zahraničí veľkým trendom a dokonca sa dá použiť aj namiesto pozvánky alebo svadobného oznámenia. Do jeho nakrúcania môžete zapojiť aj svojich priateľov alebo rodiny. Zvyčajne sa jedná o krátke, len niekoľko minútové video. Ak ho však chcete použiť ako súčasť programu a nie ako oznámenie, môže byť aj dlhšie. Zvoľte si tému, ktorá vás vystihuje, môžete sa inšpirovať nejakým filmom, či obľúbeným videoklipom alebo zábavnou reklamou. Je to len na vás a vašej fantázii. Oslovte profesionálne nahrávacie štúdio, ktorého práca sa vám páči. Je to vec, ktorá vám ostane na pamiatku a bude vám pripomínať nielen váš veľký deň, ale aj čo bolo pred ním. A na spomienkach sa neoplatí šetriť!
3. Tanečné vystúpenie/ scénka
Ak ste kreatívny pár, ktorý nemá problém sa trochu predvádzať pred publikom, nacvičte si nejaké zábavné vystúpenie, ktorým prekvapíte svojich hostí. Môže to byť tanečné číslo, spevácky duet, ktrátka scénka, ... a opäť neváhajte zapojiť vašich blízkych. Môžete to poňať aj ako prakvapenie pre vašu polovičku - napríklad nevesta s kamarátkami si nacvičí tanec pre ženích a podobne.
4. Špeciálny hosť
Ak nemáte príliš obnedzený rozpočet alebo ste pár, ktorý sa drží hesla: "Nech to stojí, čo to stojí! Svadbu mám len raz!", môžete pouvažovať, že pozvete nejakého profesiónala. Či už speváka, kapelu alebo nejakú tanečnú skupinu. Môžete objednať iluzionistu, ktorý predvedie pár trikov a môže do vystúpenia zapojiť aj hostí, hercov, ktorí predvedú vtipné vystúpenie alebo dokonca zabávača, ktorý môže celú svadbu moderovať.
5. Fotobúdka
Pomerne častou je na svadbách v zahraničí zábavná fotobúdka, kde sa môžu hostia fotiť v bláznivých pózach s rôznymi rekvizitami. Táto služba sa dostala už aj k nám a je veľmi obľúbená na rôznych oslavách a firemných večierkoch, ale postupne preniká aj na svadby. Užitočné informácie o tejto službe nájdete na stránke svadbypodlaely.sk/odporucame/funnybox/.
6. Karaoke
Karaoke nie je nič nové ani v našich končinách. Zvyčajne sa s ním však na svadbe nestretnete. Ak viete, že vaši priatelia a známi majú radi tento typ zábavy, určite ich to milo prekvapí. Stačí ak si pripravíte niekoľko videí, v ktorých beží text pesničky (na youtube.com nájdete takých videí množstvo) a dáte DJovi zoznam pesničiek, ktoré si má pripraviť. Pre hostí nachystáte na stoly zoznam skladieb, aby si mohli vyberať a zábava môže začať.
7. Vypúšťanie lampiónov šťastia
Veľmi rozšírenou svadobnou aktivitou, ktorá sa čoskoro stane tradíciou je vypúšťanie lampiónov šťastia. Množstvo párov tým nahrádza polnočné čepčenie. Samozrejme, to však nie je podmienkou, lampióny môžete vypúšťať hocikedy po zotmení, v zime aj hneď po obrade.
8. Svadobný kvíz (poznáte novomanželov?)
Aby ste do programu zapojili aj vašich hostí, môžete pre nich pripraviť nejaké netradičné hry. Napríklad kvíz o novomanželoch. Pripravíte si niekoľko otázok o sebe (o neveste, ženíchovi alebo vás oboch), a aby ste im to trochu uľahčili, pripravte ku každej otázke aj dve alebo tri odpovede. Táto hra je ideálna, ak máte stolovanie formou okrúhlych stolov, potom môžu jednotlivé stoly súťažiť proti sebe. Kto skôr správne odpovie, má bod. Na každý stôl nachystajte tabuľky na paličkách ako na aukcii, ktoré môžu hostia zvíhať, keď budú vedieť správnu odpoveď. Pripravte si povedzme 10 otázok, aby ste hrou hostí neunudili a tabuľu, kam sa budú zapisovať body. Moderovať môžete hru vy alebo svedok (prípadne hocikto iný komu to chcete zveriť). A nezabudnite ani na cenu pre víťaza. Ideálna bude nejaká veselá maličkosť, ako tričká s vašimi fotkami alebo nápisom "Najinformovanejší svadbný hosť" (prípadne iné predmety s potlačou) a podobne.
9. Zábavná kniha hostí
Namiesto klasickej knihy hostí pripravte na každý stôl stránku s textom, ktorý treba doplniť. Nabádajte hostí, aby sa to nieslo skôr vo veselom ako vážnom duchu. Pripravte text tak, aby do neho hostia doplnili svoje meno, odkiaľ poznajú ženícha a nevestu a nejaké rady a želania do budúcna. Skrátka čokoľvek, čo vás zaujíma a chcete, aby sa k tomu svadobčania vyjadrili. Dajte im čas povedzme do 10 večer a potom lístky zozbierajte a niekoľko náhodných prečítajte. Určite sa všetci dobre zabavíte.
10. Tanečný workshop
Niečo svojich hostí naučte! Ideálnou voľbou pre svadbu je tanec. Väčšina svadobčanov aj tak celú oslavu pretancuje, tak prečo im to trochu nespestriť. Pozvite si profesionálov, aby vás naučili nejaký tanec alebo choreografiu. Nič zložité, len pár jednoduchých krokov. Ak máte napríklad honosnú svadbu ako z kráľovského dvora, naučte sa nejaký dobový tanec ako z Popolušky, ak ste sa inšpirovali exotikou, naučte sa nejaké hawaiské tance a podobne.
Držím palce s prípravou programu a verím, že sa na svadbe všetci dobre zabavíte, či už ju pripravíte v modernom duchu alebo podľa tradícií. :)