
Predtým ako začnete s plánovaním, preberte spolu s partnerom vašu predstavu o svadbe. Spíšte si poznámky, aby ste vedeli aspoň základné body, podľa ktorých sa budete neskôr riadiť, a aby ste si zjednotili vaše očakávania. Potom sa môžete pustiť do príprav.
Ako prvé si treba stanoviť dátum svadby – môžete vyberať dátumy podľa špeciálneho významu pre vás, podľa ročného obdobia, symbolického významu, dňa v týždni a podobne.
Skôr ako začnete plánovať čokoľvek ďalšie mali by ste mať jasno v tom akú svadbu chcete.
Vaša predstava totiž môže ovplyvniť výber miesta, dekorácií, svadobného menu a ďalších dôležitých vecí. Vyberte farebnú kombináciu, tému, motív, čokoľvek, čo môže ovplyvniť ďalšie rozhodovanie. Načrtnite si vašu predstavu o svadbe na papier, urobte si poznámky, spíšte nápady, nalepte výstrižky, ... a vytvorte tak definitívny dizajn vašej svadby. Tejto schémy sa potom budete držať pri výbere jednotlivých položiek.
Ak chcete mať prehľad o financiách alebo máte stanovenú maximálnu sumu, ktorú nemôžete prekročiť, mali by ste si v tomto bode rozpísať váš svadobný rozpočet. Prideľte jednotlivým položkám dôležitosť, percentá z celkovej sumy, ktoré chcete na konkrétnu vec minúť alebo napíšte presnú maximálnu hodnotu, či cenové rozpätie za konkrétnu položku. Vždy keď niečo zabezpečíte, zapíšte si reálnu cenu, prípadne ju odpočítajte od vášho rozpočtu, aby ste mali prehľad koľko ste už minuli a koľko vám ostáva.
Potom by malo nasledovať vytvorenie zoznamu hostí. Ten môže ovplyvniť výber miesta na svadbu – podľa počtu ľudí, ktorých máte v pláne pozvať, uvidíte, aký veľký priestor budete potrebovať na obrad a hostinu. Spíšte si mená ľudí, ktorých chcete pozvať, rozhodnite, či majú prísť s partnerom, prideľte im dôležité úlohy (svedok, družička, družba), poznačte si koho chcete pozvať aj k svadobnému stolu a koho len na obrad a pod.
Ďalšou dôležitou úlohou je nájsť miesto na obrad a hostinu. V dnešnej dobe sa veľmi často tieto dve miesta spájajú, čo ušetrí riešenie dopravy z miesta na miesto a tiež zjednoduší hľadanie priestoru. Ak máte nejaké vysnívané miesto alebo špeciálne požiadavky, ktoré chcete, aby vaše priestory spĺňali, mali by ste tento bod riešiť ako prvý. Zistite, aké dátumy sú ešte k dispozícii na vybranom mieste a podľa toho vyberajte dátum svadby a prispôsobte tomu počet pozvaných hostí.
Zoznam najdôležitejších úloh uzatvárajú formálne náležitosti, ktoré je nevyhnutné vybaviť, aby ste sa mohli zobrať. Patrí k nim podanie žiadosti o uzavretie manželstva na matričnom úrade príslušnej lokality a zabezpečenie oddávajúceho. Viac informácií o podmienkach na uzavretie manželstva nájdete na stránke Ministersva zahraničných vecí http://www.mzv.sk/sk/cestovanie_a_konzularne_info/konzularne_sluzby-uzavretie_manzelstva.
Prvým krokom v reálnej organizácii svadby by malo byť rozposlanie svadobných oznámení a pozvánok, aby ste vedeli, koľko ľudí skutočne príde a pre koľkých máte plánovať sedenie, občerstvenie a pod. Pozvánky vyberajte podľa dizajnu, pre ktorý ste sa na začiatku rozhodli.
Teraz môžete začať organizovať ostatné záležitosti. Poradie je na vás, ale odporúčame začať vecami, ktoré sú pre vás dôležité a je možné, že neskôr už nebude možnosť výberu, lebo sa minú, či si ich zarezervujú iné páry. Sem patria napríklad svadobné šaty, DJ alebo kapela, fotograf a kameraman, svadobná torta, skrátka, čokoľvek, čo má pre vás veľký význam a chcete si byť istí, že to budete tak ako má. Ďalej môžete zabezpečiť výzdobu, kvety, dopravu pre hostí, ak treba, oblek pre ženícha a družbov, šaty pre družičky, popolnočné šaty pre nevestu, obrúčky, program, dary pre hostí a podobne.
Ak máte pocit, že je toho na vás veľa, kontatujte nás, veľmi radi vám pomôžeme zorientovať sa, poradíme ohľadom plánovania, či zorganizujeme svadbu za vás.