Viera a homosexualita

Za podstatne povazujem naplnenie zmyslu bozich prikazani, nez ich dodrziavanie len vo vonkajsej forme.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (21)

Napriklad prikazanie Nezabijes si osvojil clovek, ktory ineho cloveka nezabije nie preto, ze je to bozie prikazanie a bal by sa trestu ale preto, ze sa s tym prikazanim stotoznuje svojim vnutrom - nezabil by ani keby mohol a sa nebal. Nezabijem na zaklade svojho slobodneho rozhodnutia, pretoze s tymto bozim prikazom zije v sulade.
Z pohladu karmy a reinkarnacie su bozie prikazania "znalosti" o zakonitostiach sveta - ked ineho zabijes, zabijas sam seba, budes zat plody vlastnych cinov. Pokial clovek dodrziava prikazania len zo strachu, tak si ich este vnutorne neosvojil.
Nezosmilnis taktiez nie je prikazanie o forme, co urobis alebo neurobis len navonok ale tiez zakonistost, ze v takej laske budes zit, aku sam budes citit. Ked sa sam dobrovolne zdrziavas "na povrchu" a nehladas kvalitu lasky, tak zostavas dobrovolne mimo lasky a "na povrchu", mimo nej. Ked je pre teba laskou len formalny zvazok, len zavislost alebo len akesi vyhody z tohoto zvazku - nezijes v laske. Pritom prejavom lasky je vernost a zodpovednost ako jej prirodzena kvalita, pricom naopak to neplati. Len volou dodrzana vernost a zodpovednost este nemusi byt laskou vo svojej kvalite. Udrzat formu neznamena mat obsah.
Z pohladu urcitej viery (vynechajme si teraz skatulkovanie a pozrime sa na homosexualitu z roznych pohladov viery, ako si ju ludia vysvetluju) nie je ludsky duch bezpohlavny ale ma kvalitu aktivne posobiacu v duchu - muzsku a pasivne posobiacu v duchu - zensku. Pritom kazdy ludsky duch ma svoju dualnu dusu, ktora je ku jeho duchovnemu vyvinu potrebna. Ked sa ludsky duch odchyli od svojej prirodzenej drahy, tak tato kvalita jeho ducha sa prejavi v hmotnej forme tak, ze ziskava prislusnu hmotnu formu tejto kvality - ziska hmotne telo nie svojho pohlavia. Z tohto pohladu je vlastne homosexualita "trestom" alebo "padom do hriechu", pretoze sa vychylila od svojho povodneho smeru. (Ale padom do hriechu je aj choroba, pretoze hriech je vzdy len vybocenie z tejto cesty) Kazdy nazorne len podla toho zaziva vsetky nasledky vlastneho smerovania.
A z tohto pohladu sa vlastne mozme domnievat, ze sa dualne duse sebe urcene ako napomocne k vyvinu, mozu najst za velmi stazenych podmienok, napriklad ako dvaja muzi v jednom case zijuci na svete aj ked sa nasli pre seba prirodzene. Z tohto pohladu sa mozu najst aj ako naopak "prehodene", co uz nemusi postrehnut nikto, ale im dvom to komplikuje zivot a zazivaju dosledky z toho nazorne. Dokonca sa tie opacne navzajom pritahuju - aktivne "zeny" si pritahuju pasivnych "muzov". Je to vraj dosledok narusenia povodnych smerovani a nepochopenim vlastnej role pre muzsku a zensku ulohu na svete. (Existuju dokonca aj dohady, ze za celym feminizmom moze stat takto znacna cast prave muzskych duchov, ze si takpovediac feminizmus urobili muzi, ktori pasivnu formu zenskej existencie beru velmi aktivne a svoje aktivne smerovanie nezapru)

Ludia si vacsinou homosexualitu z pohladu viery vysvetluju tak, ze sa homosexuali maju vzdat sexu aby nepachali hriech. Podla nich nie je hriechom sa homosexualom narodit ale ako homosexual zit. V tejto viere je to presne naopak, pretoze nepocita s tym, ze clovek uz zatazeny svojimi byvalymi hriechmi na svet prisiel, kedze neveria v reinkarnaciu. Z pohladu reinkarnacie je homosexualita dosledok a prave zivotom moze ludsky duch takto ziskat pre seba jemu dolezite poznanie z neho.
Ale len sexualita na hmotnej urovni nam neprezradza vsetko o kvalite ludskeho ducha. Ci sa clovek (aj homosexual) dopusti alebo nedopusti sexu je len forma prejavu v hmotnej rovine a samotna uprava len tejto formy nutne neznamena aj pokrok duchovneho poznania.
Z tohto pohladu je uplne nezmyselne aby sa homosexual vzdal sexu, pretoze pre jeho poznanie to nemusi mat vobec ziadny prinos. O kvalite ludskeho ducha nerozhoduje len sexualny zivot hmotneho tela, aj ked ani to celkom neplati, pretoze aj pri sexualnom akte vzdy posobia aj duchovne sily a meni sa ich kvalita a podstatne viac ako pri beznej interakcii, kde sa ludia aj tak myslienkami a citmi ovplyvnuju viac nez to ludia tusia, kedze tieto sily nepoznaju.
Nie je rozhodujuce to, co mozme zo zivota cloveka vidiet navonok. Clovek by sa mal snazit o kvalitu svojho ducha - myslienok, citov a cinov a moze to tak urobit aj ako homosexual - moze hladat lasku, pretoze to je ta kvalita, ktoru by mal hladat. Kazdy clovek sam citi, nakolko sa od tejto kvality vychyluje (aj ked si to ludia casto nepriznaju), pretoze povrchne vztahy neuspokojuju na svete celkom nikoho a ani neprinasaju pocity stastia. Clovek vzdy prirodzene hlada tuto kvalitu a trpi, ked ju nema - zne si vlastne plody svojho hladania, ak toto hladanie nevzdal.

Zoberme si teraz pohlad ateistu. Aj ateista svojim rozumom neveriaci clovek moze mat duchovnu kvalitu veriaceho cloveka, ak zije v sulade s bozimi zakonmi a vnutorne su mu vlastne aj bez prikazani (Ci si ich nazve len moralkou alebo len ludskym dobrom, stale tu je rec len o nalepke a oznaceni). Casto prave takyto clovek nie je pod tlakom strachu a vnutorne celkom slobodne sa s nimi stotoznil. Moze byt vlastne veriaci clovek v kvalite svojho ducha, len o tom nevie. Dolezita je kvalita ducha, nie vlastne uvedomenie o sebe. Ako clovek nemusi tusit v com sa previnil (v com sa vychyluje), tak nemusi ani tusit, ze sa do prirodzenych zakonov vpravil a zije v nich v sulade s nimi.
Neveriaceho homosexuala nemusi brzdit ziadny strach v hladani lasky a aj tak plni svoju ulohu.
Najhorsie, co sa moze stat z pohladu viery pre homosexuala, ked uveri tomu, ze sa ma lasky vzdat. Aj samotny Boh je laska a nezit v laske aj pre homosexuala znamena zit vlastne mimo Boha. Aj tu plati, ze v mene Boha a teda lasky sa postavite aj proti clenom vlastnej rodiny, ak tito nie su schopni zit v laske a pestuju len jej dogmaticku formu.
Priniest obet - vzdat sa lasky, je obet nacisto nezmyselna a premrhanym zivotom vzdialenym Bohu. A k laske prirodzene patri aj sexualita.
Zneuzitia slobody a neviazaneho zivota sa vzdy boja len ti, co prirodzene kvalitu lasky necitia, lebo inak maju poznanie, ze by uz tuto kvalitu za ziadnu slobodu alebo neviazanost nevymenili. Clovek niekedy nemiluje opravdivo za cely zivot a tak mu vobec nehrozi, ze by opravdivo miloval az tolkokrat, aby sa lasky musel bat. Mozme sa bat len toho, ze ju nezazijeme, pretoze ju nebudeme schopni ani citit a nase vnutro nebude take aby sme sa tejto kvalite vobec mohli priblizit ako ludia pred nami a okolo nas. Laska je dar, ktory nedostavame casto v zivote ako sancu.

Kto v mene Boha inemu brani v laske, dopusta sa hoci aj v mene viery tiez len toho, co podla bozich zakonov sam bude musiet raz uniest. Aj tito ludia si zoznu svoje plody, ked zaziju nazorne na sebe dosledky svojich nevedomych cinov. Len toto mnohi veriaci ani netusia, ze sami budu musiet zazit to, co davali inym - nepochopenie a nelasku.
Preto vlastne odpustajte tym, co vas nechapu a ublizuju vam, pretoze nevedia, co cinia a v tej chvili vynasaju rovnaky ortiel aj nad sebou. Ludia si to casto myslia so zranenym egom, lebo to tak casto boli a celkom bezdovodne, ked sa na mieste tresta samo. Prajte z celej duse aj homosexualom lasku, aby ste sami nezali to ine.
A ked niekomu poviete, coho sa ma vzdat, tak vedzte, ze sa toho prave vzdavate sami. A ake sladke to bude, to si tiez vychutnate na svojom ovoci aj z toho stromu.
Na svete nie je zlo, len nevedomost.

A ak by Boh nebol, tak tym duplom, naco niekomu branit v laske a stasti? Taky ateista nepokazi celkom nic a iste mnohi veriaci by potom radsej ateistami boli byvali, ked sa vlastnym konanim a nesucitenim len zatazili. Za svoje omyly si podla kazdej viery nesie zodpovednost kazdy sam, pretoze si nemusel srdcom vybrat to, co si vybral. A kedze cit a lasku ma v sebe kazdy clovek, tak uz svoj kompas dostal. Dolezite nie je to, za koho sa povazujeme a k comu sa hlasime, ale kym sme. Tak zdanlivo veriaci clovek je neveriacim v svojej nelaske a ateista veriacim len svojim zivotom. A tak aj v homosexualite zijuci clovek moze byt duchovnejsi aj nez sam arcibiskup. Zalezi len na tom, ci vasu pozornost uputava forma alebo obsah.

Tento clanok bol reakciou na clanok:
http://fjord.blog.sme.sk/c/126321/Gay-a-krestan-katolik-v-jednom-Da-sa-to.html#t2



Mária Malinová

Mária Malinová

Bloger 
  • Počet článkov:  358
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Mám väčšinou menšinové názory. Zoznam autorových rubrík:  VzťahySúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Pavel Macko

Pavel Macko

195 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Roman Kebísek

Roman Kebísek

108 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

301 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu