Predchádzajúce infantilné články na tému imigrantov neprekonal, mal len krajšiu úpravu v internetovej podobe, ako keď zomrel Pišťanek.
Títo ľudia nevedia, nevšimli si, že od čias socializmu máme žobrákov, nečítali vlastné SME, nepozerali Modré z neba. Nevedia nič o dojímavých ľudských tragédiách, ktorým sa posielajú staré kabáty.
Museli čakať 20 rokov, pokým sa doplaví loď s exotickou chudobou.
Susedovi neuveríte. Nemá inej farby pleť, neprešiel kilometre, topil sa vedľa vás. Ako máme slabosť na scenérie, aby vzadu bola palma, inú príchuť nešťastiu dá aj mólo. Kto vám tak našich neservíruje?
Naša chudoba je trápna. Naše handry smrdia. Našim nikto neverí, čo všetko asi zveličili a mohlo byť aj inak.
Nemáme kapacitne dostatok lôžok pre matky s deťmi v núdzi. Nikoho nezaujíma, teda, že by toľkí cítili hromadnú kolektívnu zodpovednosť za svojich blížnych, ako a kde prežijú ľudia v núdzi, na ktorých sa skladá po eure. V treskúcich zimách sa VŽDY písalo o plesoch v SND, lebo po Dunaji sa s nimi neplavili lode.
Žasnem, že niekto môže s plačom čakať toľko rokov a že do novej doby sa pojem svedomie dostal až po 25 rokoch.
Nikdy títo ľudia nepremýšľali reálne. Keby to dokázali dnes, tak si uvedomia, že jeden imigrant stojí mesačne od 1000 do 2000 eur a náš chudobný desatinu z toho a niet mu pomoci. Triedia ľudí na z lode a z brehu, kde výlučne len k exotickým cítia súcit.
Na akékoľvek reálne otázky majú osobné príbehy z iného kontinentu, ktoré by vlastným blížnym neverili. Mňa to naopak po dvadsiatich rokoch nedojme, že niekto sa spamätá až teraz, aj to, len keď to má exotickú príchuť.
Pred dvomi týždňami som zverejnila článok s ukážkami z blogu jedneho moslima. Písal presne také isté myšlienky, aké mám o islame aj ja. Ako ja som kritizovala farizejskosť katolíkov, hoci som sama katolíčka, presne tak on kritizoval farizejskosť moslimov v ich viere. Presne ako ja som sa dožadovala obsahu, tak aj on sledoval a pripomínal ten obsah. Uvedomila som si, že veríme rovnako, hoci sme z celkom iných kultúr. Konečne som našla to multikultúrne splynutie, že nám ide presne o to isté, o tú úprimnú pravosť. Bol mi bližší v tej jeho snahe, než ktorýkoľvek kresťan, čo to nechápe a záleží mu len na povrchnostiach vo viere prezentovaných len navonok. Prvýkrát som bola nadšená moslimom, aký je to múdry, dobrý a nebojácny človek.
A čo myslíte, kde je ten článok teraz?
Ja môžem kritizovať RKC, ale jeho kritika moslimov sa tu nehodí. Inak si neviem vysvetliť, prečo ten článok zmizol. Ešte mi tu žiadny článok nezmizol, že by ho vymazali. Moslimov už podľa SME nemôže kritizovať ani moslim.
Niečo vám z neho prerozprávam:
"Aj Európanky by mali mať rovnaké právo, aby chodili v islamských krajinách nezahalené a v minisukniach bez toho, aby sa k nim v ich kultúre správali ako k ženám bez morálky a sexuálne ich obťažovali. Pokiaľ tolerancia a rešpekt nebudú vzájomné, tak nikdy nemôžeme hovoriť o ľudských právach, ale o zneužívaní systému a uprednostňovaní jednej kultúry nad inou. Aj moslim by si prial, aby mal svoje obľúbené jedlo v Európe, ale pokiaľ Európan nemôže mať svoje obľúbené jedlo v islamských krajinách, tak nemôžeme hovoriť o vzájomnosti a rešpekte. A všetci vieme, že Európania sa snažia rešpektovať naše zvyklosti, keď do islamských krajín cestujú, čo majú robiť a čomu sa radšej vyhnúť. Tak isto by to malo platiť o moslimoch v Európe. Je to legitímna otázka a legitímna požiadavka. Keby tá vzájomnosť existovala a tolerancia bola obojstranná, taký problém by v Európe nevznikol."
Tento moslim si to uvedomuje, takže nie je pravdou, že moslim nechápe, čo je to tolerancia a rešpekt rôznych kultúr, keď chcú vedľa seba multikultúrne existovať alebo splynúť s našou v spoločnom živote. Sám sa dovoláva obojstrannej tolerancie aj od moslimov k našej kultúre.
Čo je na tom také tajné, že moslim by sa mohol dovolávať obojstrannej tolerancie?
"Moslimské šatky boli pôvodne ochranou pre ženy v ranej islamskej spoločnosti vzhľadom k nebezpečnej realite tej doby. Napríklad nebolo možné cestovať z jedného mesta do druhého bez vojenského doprovodu, pretože boli napádané nielen ženy, ale i celé karavany. Inak neboli ženy nijako obmedzované v pohybe po meste a samé obchodovali, podnikali a zamestnávali i mnoho mužov. V tej dobe, keď ženy nosili šatky, za prvé to bolo dobové a za druhé dobrovolné.
Aj moslimský Boh moslimovi hovorí, aby sa nezaujímal o vzhľad, ale o srdce a skutky."
To som nevedela, že aj islamský Boh hovorí človeku to isté, že nemá sa zaujímať o vzhľad, ale o dušu človeka a jeho skutky. V tom môžme počuť našu vlastnú vieru blízku nielen veriacim, ale aj našim ateistom. Bez ohľadu na to, či sme veriaci alebo nie, toto je súčasťou našej kultúry.
Že aj islam to chápe rovnako, som sa dozvedela práve od moslima, ktorý jadro tejto viery vysvetľuje na svojom blogu. Takže každý moslim, čo preceňuje vonkajší vzhľad a myslí si, že viera spočíva v tom, aby žene nebolo vidno vlasy alebo tvár, sa nedrží podstaty svojej viery, ktorú tento moslim chápe, pretože je skutočne veriaci a zaujíma ho podstata viery a nie povrchnosti.
Keď stretnete skutočne veriaceho moslima, tak chápe, že šatky mali svoj dobový oprávnený účel kvôli bezpečnosti a nepovažuje ich za nutné, nieto ešte za povinné.
Keď sa chcete zoznámiť so skutočným islamom, prečítajte si blog moslima Hatema Berrezouga:
http://berrezouga.blog.idnes.cz/
Odporúčam prečítať si aj diskusie. Ukážka z diskusie:
"Pane Berrezougo! Děkuji, za Vaše moudré postřehy a upřímnou a usilovnou, byť, obávám se, don quijotskou, snahu nám v tuto pohnutou dobu vysvětlit zřejmou pravdu o tom, že v každé kultuře, zemi i společenství jsou lidé hodní i zlí, chytří i hloupí, tolerantní i intolerantní, nekritičtí i extrémisté. Chci věřit, že Vás to neodradí dál bojovat s větrnými mlýny na obou stranách, že se v naší zemi budete i nadále cítit jako doma a až si odpočinete, že se zapojíte v komisi pro příjem u prchlíků, ať už jako tlumočník či jako ten, který pomůže odlišovat skutečné uprchlíky od ekonomických migrantů, lidi upřímné a potřebné od lhářů a podvodníků. Ještě jednou moc děkuji."
Aj ja ďakujem, že som mohla aj takého moslima spoznať. Normálneho, dobrého a odvážneho, ktorý preto bude u nás asi zakázaný. Pretože na rozdiel od RKC sa nič moslimské podľa slniečkárov kritizovať nesmie. Samotný moslim je tým asi k moslimom rasista, hoci háji islam proti farizejom celou dušou. Však ani ja som pre katolíkov nebola tou správnou katolíčkou. Mňa s týmto moslimom veľa spája. Môj osobný multikulturalizmus - spoločná viera a spoločné myšlienky.
Keď ľudia nie sú farizeji, ani ich nemá čo oddeľovať!