Moja kritika ateistov

S ateistom nemate o com. Ked sa ja chcem porozpravat s ateistom, najdem si temy. Ateistka mi napriklad porozprava, kde kupila lacne kurcata, ako preraba byt, ci dom, aky je jej manzel ci partner sprosty, aka je hlupa kolegyna, akeho noveho piateho frajera si nasla, kde sa boli zabavat, co citali, videli, pocuvali. Vlastne sa s ateistami ani nepriatelim, lebo su pre mna nudni.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (75)

Tym nechcem povedat, ze bigotaci uz nudni nie su, lebo zas ani s nejakymi bigotakmi sa nepriatelim.
Mohli by ste si povedat, ze tak isto aj ateisti su rozhladeni a maju mnozstvo inteligentnych a kulturnych tem pre tych, ktorych to zaujima, presne to, co ich. No mna najviac zaujima duchovno a pod ten pojem teraz zahrnam to, ze sa vobec zaujima o nejake duchovno.
Uvedomujem si, ze to ateisti vsetko povazuju za sprostost. Preto tieto temy musim vynechat, obist ich, nic k tomu nevztahovat, dosledkom coho je, ze ma taky rozhovor zacne nudit.
Duchovno je pre mna ako principy, ktorym verite. Napriklad nic nie je nahoda, vsetko je vasim zrkadlom, rovnorode pritahuje rovnorode... Duchovno je iny styl nazerania na zivot, akokeby ste sucasne vnimali aj neviditelne veci okolo seba a povazovali ich za sucast svojho zivota.
A chce sa vam povedat - Vies, a ta palma tam... ktoru ja kazdy den vnimam... pre ateistu neexistuje. Nevidi ju, tak nie je.
Chapem, ze pre ateistov su takto veriaci asi totalne sprosti, ze vidia "palmy", ktore neexistuju. Ale z pohladu veriacich su zas sprosti ti, co ich nevidia.
Plus otazka, co vsetko tou "palmou" je.
Napriklad sa mi paci na duchovnych strankach, ze tam nenajdete cloveka, ktory by inemu pripisoval zle vlastnosti bez toho, aby si neustale uvedomoval, ze vsetci okolo veria v zrkadlo, ze co vidis na inom a rozculuje ta to, je Z TEBA.
To je proste ta neviditelna palma, ktorej sa veri a s ktorou sa pocita. Takze ked sa rozpravate s takym clovekom, co tomu veri, sustavne je vo vasom rozhovore pritomne to uvedomenie, ze s vami riesi vase, svoje veci s tym - Aha, vidim, kde je problem vo mne, ked ma to, cokolvek rozculuje.
A ked hovorite s ateistom alebo s bigotakom, pride vam to hlupe, ze on si to neuvedomuje, lebo tomu uz neveri.

Ok, navod vas mohol podrazdit, ci su ateisti taki hlupi. Asi expresivnejsie som nim chcela vyjadrit, ze nepritomnost duchovna a to aj u takzvane veriacich sa prejavuje vacsim zaujmom o spotrebny tovar. Za dalsie vacsou kritikou svojich partnerov, ako nejakeho zla z vonku, bez sebareflexie, ze ten partner je tiez mojim zrkadlom alebo preco potom tak povrchne zijem, ze zijem s blbcom, teda s clovekom, ktoreho povazujem za blbca. To sa skor nestane cloveku, ktory hlada nejaku svoju pravost.
Plus clovek, co sa zaujima o duchovno, tak vam fakt nepovie, ze uz piateho cloveka za rok pouzil na sex ako zubnu kefku, ze ste potom zhrozeni ako vnima ludi, tiez ako nejaky spotrebny tovar.


Druhym extremom su nabozenski fanatici. Nedaju sa nazvat ateisti, ale v svojej podstate vacsinou nie su veriaci, pretoze ich viera je len suborom dogiem, ktore su v rozpore so skutocnou laskou a vierou.
Takpovediac sleduju produkt viery, nie jej obsah.
Napriklad, ked niekto citi lasku, tak je verny. Cize produktom takej lasky je vernost a navonok sa taky obsah prejavi vo forme vernosti.
Koho pri viere zaujima obsah, zaujima sa o to, ci naozaj miluje, ci je ten obsah naplneny. Vacsinou neskuma obsah lasky v inych, ale ci ten obsah ma v sebe. Nezalezi mu tak len na formalnom prejave vernosti, ako skor na pravosti a pravdivosti. Ked obsah nezodpoveda tomu, comu by mal - laske, je schopny a ochotny nesplnat formu len formalne.
Naproti tomu nabozensky fanatik vzdy sleduje prejavenu formu navonok u seba a u inych. A kedze ho rozculuje, ze ho ta forma obmedzuje, lebo ju nema zvnutornenu v obsahu, priam skodoradostne si praje, aby obmedzovala aj inych.
V zmysle, ked sa ja do toho musim nasackovat, lebo verim, ze tak je to spravne /tato forma/, nasackujte sa do nej povinne vsetci. Ide proste po forme a nie po obsahu.
Vernost, akakolvek ludska vernost je krasna, ked je skutocna. A skutocna je len ta prirodzena a nie nanutena alebo predstierana ako forma.
Viera - laska ma skutocne produkt vo vernosti a prejavi sa vernostou, ale to neznamena, ze len tento produkt alebo len formalny prejav splna obsahom lasku a naplna vieru.

Preto vacsine nabozenskych fanatikov chyba vnutorna sloboda ku prirodzenemu hladaniu skutocneho obsahu vieru, aby tak nielen zili navonok, ale to tak aj skutocne citili.
V takej viere je forma len produktom a nie vytycenou smernicou, ktoru tak vobec nemusia vnutorne citit, ked tam prirodzene nedospeli.
Co v sebe vnimaju ako obmedzujuce, tym sa snazia obmedzit aj inych, lebo len forma sa vzdy utvrdzuje a posiluje len z vonku, ked niekto vnima ako prioritnu formu.

Taki ludia vlastne prisli na svet ako Terminatori. Mate pocit, ze ide o stroj a nie o cloveka, lebo ked sa clovek - naprogramovany stroj rozhoduje, listuje v pamati, ktore tlacitko ma v takej situacii podla naprogramovania stlacit:
Nie si verny - nemilujes
Mal si sex pred svadbou - hriech
Si homosexual - zvieracia oplzlost
Tymto strojoludom chyba obycajny cit. Chodia potom po svete ako odstrasujuce billboardy na vieru, ktoru chapu ako subor nejakych logaritmickych pravitok na seba a na inych, aby sa z neistoty v citeni nezblaznili. Sluzi im potom ako nepriestrelna vesta, skafander na seba proti nepriatelskemu svetu tam vonku. Ked sa v nich dusia, aj maju pocit, ze ich uz zeru levy a dusi ich tak cely svet.
 

Mária Malinová

Mária Malinová

Bloger 
  • Počet článkov:  356
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Mám väčšinou menšinové názory. Zoznam autorových rubrík:  VzťahySúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Iveta Rall

Iveta Rall

53 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

717 článkov
SkryťZatvoriť reklamu