Vždy som bol trošku iný, pôvodne som to nechápal, snažil sa to potlačiť, no našťastie som si to uvedomil. Kadekoľvek sa prejdete, vidíte jednu reklamu za druhou. Vraj ak budete mať reklamovaný predmet, dostanete sa do skvelej fyzickej kondície - choďte von a zaručene sa do nej dostanete, ak si kúpite nový telefón Váš spoločenský status sa zlepší - porozprávajte sa s ľuďmi a budete na tom lepšie, vraj ak prijmete pôžičku, budete sa mať lepšie. Svet tým smeruje do záhuby, ale koho to vlastne zaujíma. Veď sú stále nové a nové reklamy, nové a nové reality show, človek musí byť online, inak neexistuje.
"Mám 16 rokov, fajčím cigarety Marllboro, mám najnovší iPod, gate mi padajú z pásu, nikdy si nenechám ujsť novú časť Farmy, zo zásady nečítam, teda občas Nový čas, keď je tam niečo z Farmár hľadá ženu."
Asi tak nejak by som opísal žiaľ takmer bežného teenegera súčasnosti. Nie nemýlite sa, nemám od nich vekom ďaleko, no nič z toho nepotrebujem. Žiaľ, svet to vidí trošku inak. Síce si nezanášam plúca dymom, jednoducho ma nikdy nezlomili reklamy a kamaráti, lebo je to in, nemám nový iPod, ale až (!!!) 3 ročný telefón (aj to len kvoli tomu, že som chcel na cestách mať vždy foťák po ruke), gate mi síce padajú, no len kvoli tomu že som chudý, telku nepozerám, teda okrem Riskni milión a Amazing race, Nový čas neodoberám, raz za čas si prečítam GEO alebo Trend... A napriek tomu žijem.
Dnešný svet je len materiálny bulshit, ktorým nás kŕmia veľké spoločnosti. Kebyže prinášalo toto uspokojovanie potrieb ozaj dlhodobú radosť, no nie, neprináša to nič. Kúpte si iPod 4 a o "pár" mesiacov ho môžte vymeniť za nový... Prosím, radujte sa z maličkostí, z toho, že ráno vyšlo slnko a je krásny deň. A tomu učte aj deti. Pretože dnes je tento svet plný Justinov Bieberov, ale len veľmi málo Albertov Einsteinov...
"Na Vianoce chcem notebook... Na Vianoce chcem tablet... Na vianoce chcem..."
Toto som počul viackrát od 13. ročného chlapca, ktorý má v podstate oveľa viac ako si myslí, no chce to, k čomu ho marketingové ťahy spoločností dokopú. Svet bez reklamy by bol oveľa lepší, no skúsme ho aspoň my žiť šťastne aj bez najnovších výdobitkov.