Čo sa teda podarilo už dvojnásobnému ministrovi Počiatkovi rozpliesť? Zúčastnil sa 3. poklepávania základného kameňa tunela Višňové (aj toto raz vojde do histórie...), čiže rozplieta to, čo sám so svojím predchodcom Ľubomírom Vážnym domotal. Figeľ za krátky čas svojho pôsobenia popretínal, čo mohol, a za to mu právom patrí vďaka, takže objektívnejšie by bolo, keby sa Počiatek za ten svoj „excelentný kúsok“ Figeľovi poďakoval. Ale nechcem uberať zásluhy pánovi ministrovi Počiatkovi....
Držiteľ žltej karty z jachty v Monaku, kde „útrpne mlčal“ pred svojími hostiteľmi (JaT) o výmennom kurze slovenskej koruny voči euru, sa po „heroickom“ výkone v kresle ministra financií v 1. Ficovej vláde, stal v súčasnej ministrom rezortu dopravy. Nuž, na Slovensku sme si zvykli, že za zlyhania sa povyšuje a tak bol Počiatkovi zverený rezort s najvyšším rozpočtom. Otázka môže znieť aj tak, či to bolo z vôle premiéra Fica alebo bol k tejto nominácii dotlačený. Isté je len to, že po polčase 2. vlády R. Fica sú výsledky ministra Počiatka viac ako mizerné.
Pán minister Počiatek už dlhodobo ukazuje svoje videnie sveta. Ako minister by mal slúžiť občanom Slovenska, no on neskrývane ,verbálne aj skutkami ,uprednostňuje druhú stranu – podnikateľov, finančné skupiny, oligarchov. Jeho ťaženie proti „lacným“ diaľniciam je urputilé zanovité neutíchajúce. Jeho odkaz obecenstvu znie: „Za žiadnu cenu nedovolím, aby sa na Slovensku stavalo lacnejšie a viac! Ako k tomu príde Široký, Výboh, JaT?“. Nie občania, voliči, sú v centre pozornosti povereníka ministerstva dopravy, on má na zreteli hlavne blaho súkromnej sféry, ktorá je prisatá na štátny rozpočet. Fakt, že sa v médiách špekuluje o výmene viacerých ministrov a o tomto pánovi ani zmienka, len svedčí o obludnej správe vecí verejných na Slovensku. Zdá sa, že Ján Počiatek je mimo dosahu vplyvu premiéra Fica. A toto vypovedá o stave našej krajiny viac ako čokoľvek iné.
A na záver len známe fakty, o ktorých rúcač mýtov taktne mlčí. Ak by Figeľ nezrušil 2. a 3. balík PPP podpísaný za 1. Ficovej vlády, tak za 105 kilometrov diaľnice by spolu s údržbou občania zaplatili za tridsať rokov 17 miliárd! To je úroveň výdavkov jedného štátneho rozpočtu. Štátna expertíza určila cenový strop úseku Lietavská Lúčka – Dubná skala na 900 miliónov eur; no cez PPP projekt to malo byť až 1,15 miliardy! Minister Počiatek teraz podpísal zmluvu na toto dielo za 410 miliónov. Navyše, väčšinu nákladov preplatí Európska únia cez eurofondy. Len na stavbe tohto úseku sa ušetrí 700 miliónov eur. Ak by sa minister Počiatek od apríla 2012 venoval svojej práci a mal na mysli blaho občanov a nie spriatelených oligarchov, tak tá cena mohla byť ešte o 90 mil. eur nižšia a výstavba už mohla dávno prebiehať (dôležitejšie však bolo vylučovanie „nevyhovujúcich“ cien a kartelové dohody).
Je smutné, že Počiatek venuje čas rozplietaniu gordického uzla, ktorý bol už dávno preťatý. Tristné pre daňových poplatníkov a občanov Slovenska, ktorí dobré a kvalitné cesty potrebujú. Z toho si zjavne minister Počiatek, ani jeho šéf - premiér Fico ťažkú hlavu nerobia. Peniaze sa kotúľajú správnym smerom...