Sedeli sme v malej staničnej reštaurácií vo veľkom meste. Ku vedľajšiemu stolu si prisadla skupinka ľudí. Boli dosť hluční a rozprávali sa o biznise, ktorý spolu začali rozbiehať.
Ako sme všetci pochopili z hlučnej debaty, predmetom ich biznisu bol boj proti stresu. Výživa, terapia , konzultácie ....a všeličo iné. Cítila som sa ako na prednáške. Po chvíli sme už ako pozorovatelia vedeli odhadnúť, kto v tejto skupinke je šéf, kto je majiteľ aj kto je terapeut.
Zrazu niekomu z nich zazvonil telefón.
Pani, ktorú som odhadla ako terapeutku telefón zdvihla – a naozaj sa predstavila ako psychologička. Na druhom konci telefónu bol potenciálny zákazník.
Pani psychologička začala konzultáciu. Žiaľ si neuvedomila, že hovorí príliš nahlas a okolo nej je veľa cudzích ľudí. Všetci v reštaurácií akosi stíchli a pani mala sólo. Začal sa veľmi veľmi hlasný telefonický rozhovor. .....“Áno áno – stres je strašná vec , dokáže zničiť človeka ..........áno aj žalúdočné problémy môžete mať z neho ......áno iste aj problémy vo vzťahoch ...................áno aj vaša nespavosť je určite so stresom spojená......áno aj úzkostné stavy s tým súvisia ....
...pokračovalo to vymenovaním ďalších a ďalších problémov, ktoré pani postupne nahlas opakovala pre celú reštauráciu. Ľudia sa začali nespokojne mrviť, otáčať sa, pozerať, ale skupinka pri vedľajšom stole si žila svojím životom a nevnímala atmosféru okolia.
No na záver prišlo to „najlepšie“.
Pani psychologička navrhla osobnú konzultáciu a poprosila od pána na druhom konci telefónu osobné údaje. Vytiahla z tašky diár a pero, našla vhodný termín a začala zapisovať. „ Vaše meno a priezvisko prosím, telefón, E-Mail, dátum narodenia“. Všetko riadne zapísala a pretože išlo o dôslednú pani, po zapísaní pánovi povedala: „ Budem teraz opakovať vaše údaje a vy prosím kontrolujte, či je všetko v poriadku“ .
Veľmi dôsledne a hlavne veľmi nahlas prečítala všetky zapísané osobné údaje – meno, priezvisko, adresu, telefón, E-Mail, aj dátum narodenia ....
...a tak sme všetci poznali už nielen osobné problémy pána XY ale aj jeho osobné údaje. Žiaľ pani psychologička asi nepoznala Zákon o ochrane osobných údajov..... J
Aká skúsenosť pramení z tohto zážitku ?
Ak sa niekedy budete chcieť objednať u podobného odborníka a pri telefonáte s ním sa Vám bude zdať, že počujete štrngot príborov, tak radšej telefonickú komunikáciu odložte na neskôr. Mohlo by sa totiž stať aj Vám , že Vaše osobné problémy a osobné údaje sa stanú vecou verejnou J).