Tajomstvá vedľajších stolov–alebo psst o tom sa nehovorí tak nahlas

Poznáte tú situáciu.... sedíte v reštaurácií a zvuková vlna od vedľajšieho stola smeruje priamo ku vám. A tak si nechtiac  vypočujete niečo, čo aktéri rozhovoru považovali za svoj veľmi osobný rozhovor. S úsmevom tieto situácie nazývam ako „Tajomstvá vedľajších stolov“.  Jednu takúto som pred krátkym časom zažila a mala vysoko nadpriemerný kaliber.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (5)

Sedeli sme v malej staničnej reštaurácií vo veľkom meste. Ku vedľajšiemu stolu si prisadla skupinka ľudí. Boli dosť hluční a rozprávali sa o biznise, ktorý spolu začali rozbiehať.

Ako sme všetci pochopili z hlučnej debaty, predmetom ich biznisu bol boj proti stresu. Výživa, terapia , konzultácie ....a všeličo iné. Cítila som sa ako na prednáške. Po chvíli sme už ako pozorovatelia vedeli odhadnúť, kto v tejto skupinke je šéf, kto je majiteľ aj kto je terapeut.

Zrazu niekomu z nich zazvonil telefón.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Pani, ktorú som odhadla ako terapeutku telefón zdvihla – a naozaj sa predstavila ako psychologička. Na druhom konci telefónu bol potenciálny zákazník.

Pani psychologička začala konzultáciu. Žiaľ si neuvedomila, že hovorí príliš nahlas a okolo nej je veľa cudzích ľudí. Všetci v reštaurácií akosi stíchli a pani mala sólo. Začal sa veľmi veľmi hlasný telefonický rozhovor. .....“Áno áno – stres je strašná vec , dokáže zničiť človeka ..........áno aj žalúdočné problémy môžete mať z neho ......áno iste aj problémy vo vzťahoch ...................áno aj vaša nespavosť je určite so stresom spojená......áno aj úzkostné stavy s tým súvisia ....

SkryťVypnúť reklamu

...pokračovalo to vymenovaním ďalších a ďalších problémov, ktoré pani postupne nahlas opakovala pre celú reštauráciu. Ľudia sa začali nespokojne mrviť, otáčať sa, pozerať, ale skupinka pri vedľajšom stole si žila svojím životom a nevnímala atmosféru okolia.

No na záver prišlo to „najlepšie“.

Pani psychologička navrhla osobnú konzultáciu a poprosila od pána na druhom konci telefónu osobné údaje. Vytiahla z tašky diár a pero, našla vhodný termín a začala zapisovať. „ Vaše meno a priezvisko prosím, telefón, E-Mail, dátum narodenia“. Všetko riadne zapísala a pretože išlo o dôslednú pani, po zapísaní pánovi povedala: „ Budem teraz opakovať vaše údaje a vy prosím kontrolujte, či je všetko v poriadku“ .

SkryťVypnúť reklamu

Veľmi dôsledne a hlavne veľmi nahlas prečítala všetky zapísané osobné údaje – meno, priezvisko, adresu, telefón, E-Mail, aj dátum narodenia ....

...a tak sme všetci poznali už nielen osobné problémy pána XY ale aj jeho osobné údaje. Žiaľ pani psychologička asi nepoznala Zákon o ochrane osobných údajov..... J

Aká skúsenosť pramení z tohto zážitku ?

Ak sa niekedy budete chcieť objednať u podobného odborníka a pri telefonáte s ním sa Vám bude zdať, že počujete štrngot príborov, tak radšej telefonickú komunikáciu odložte na neskôr. Mohlo by sa totiž stať aj Vám , že Vaše osobné problémy a osobné údaje sa stanú vecou verejnou J).

Margita Vernerová

Margita Vernerová

Bloger 
  • Počet článkov:  115
  •  | 
  • Páči sa:  129x

Žijem akosi príliš rýchlo. Ale čím viac so mnou krúti vír môjho pracovného života, tým viac si vážim chvíle šťastia, ktoré môžem prežívať s mojimi najdrahšími. A ešte niečo. Blogujem rada. :-) Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Lucia Nicholsonová

Lucia Nicholsonová

207 článkov
Pavel Macko

Pavel Macko

188 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Radko Mačuha

Radko Mačuha

223 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu