Keďže VSZP má super stránkové hodiny, vybral som sa ráno o siedmej na jej pobočku s nádejou, že stihnem prísť do práce načas. Všetky potrebné dokumenty som mal so sebou, takže nálada bola dobrá. Rad našťastie nebol príliš dlhý, s čím som ani nerátal. Horšie bolo keď som ho vystál...
Akosi sa zistilo, že som vo VSZP nahlásený ako zamestnanec troch rôznych firiem. Dve z nich patrili spoločnosti pre ktorú pracujem a jedna – firma XY mi bola síce známa, ale nechápal som čo mám s ňou spoločné. Z práce mi však dali doklady o príjme iba za 1 firmu a to za celé obdobie čo som v roku 2007 pracoval. Teta z poisťovne navrhla aby som podpísal čestné prehlásenie, že nepracujem pre firmu XY a vrátil sa do práce po doklad o príjme za druhú spoločnosť.
V práci sa však ukázalo, že problém je v poisťovni. Nahlásili ma správne iba pod jednu firmu. Firma XY je náš klient ktorému sme nahlasovali zamestnancov do poisťovne. Ja som mal tú smolu, že moja “nahláška“ zrejme prišla poštou v rovnakej obálke s nahláškami firmy XY. Navyše ma nielenže zaregistrovali pod firmu XY, ale ma aj zaregistrovali pod zlú entitu spoločnosti pre ktorú pracujem. Chytil som teda kópiu správnej nahlášky a hor sa späť do VSZP.
Vystál som znova rad a vysvetlil Tete A moju situáciu. Teta A ma poslala vyriešiť registráciu k Tete B, pretože Teta A robí iba zúčtovanie. Teta B si pozrela kópiu mojej nahlášky a nepríjemne prekvapená zistila, že všetci zamestnanci na danej nahláške sú zaregistrovaný zle. Registráciu opravila, avšak nástojila na čestnom prehlásení, že nepracujem pre firmu XY. To som napísal a podpísal a hor sa k Tete A. Zúčtovanie sa konečne podarilo a výsledkom bol smiešny nedoplatok. Spýtal som sa, či ho môžem zaplatiť u nej v hotovosti. Vraj nie, nato je tu pokladňa a Teta C. Pokladňa však už bola zavretá a tak som odišiel dúfajúc, že sa už nebudem musieť vrátiť.
Takže vďaka RZZP má kto upratovať ročný bordel v zdravotných poisťovniach. Nech je pri moci červený, či modrý, vždy platí staré dobré príslovie:
Dej blbci funkci a vymyslí lejstro…