Zverejnenie príjmov absolventov vysokých škôl súvisí s modernizáciou slovenského vysokého školstva, ktorá by mala stáť na troch pilieroch. Okrem reformy financovania a akreditácie sa štát zameria na znižovanie informačnej nerovnosti, napríklad aj zverejňovaním príjmov a nezamestnanosti absolventov vysokých škôl alebo zverejňovaním počtu úväzkov vysokoškolských pedagógov.
Ministerstvo začalo so zverejňovaním takýchto údajov, aby sa mohol uchádzač o štúdium rozhodnúť pri výbere školy na základe porovnateľných a objektívnych informácií. Informácia neslúži na porovnanie škôl výlučne podľa ich kvality. Slúži hlavne na porovnanie úspešnosti absolventov jednotlivých škôl, ktoré hovorí o miere prepojenia absolventov s trhom práce. Teraz je rad na uchádzačoch o štúdium a samotných študentoch, aby sa rozhodovali kvalifikovanejšie a na základe aj takýchto údajov požadovali od vysokých škôl kvalitnejšie štúdium. Týmto systémovým opatrením sa bude vytvárať školám konkurenčnejšie prostredie a vedenie vysokých škôl bude trhovými mechanizmami motivované k zvyšovaniu kvality.
V praxi si takýto postup vyžaduje situácia ak jedna strana na trhu kvalitu pozná (napríklad vedenie vysokých škôl), druhá nie (povedzme uchádzači o štúdium) a súťaž na trhu nedokáže zabezpečiť požadovanú úroveň kvality. V takom prípade, ak uchádzač alebo študent nedokáže rozoznať kvalitu a podľa nej sa rozhodovať, tak neexistuje dostatočná motivácia vytvárať kvalitu lebo pre trh je najlacnejšie generovať nekvalitu. Za ekonomický koncept informačnej nerovnosti získal v roku 2001 americký ekonóm George Akerlof Nobelovu cenu a väčšina kvalitných vysokoškolských systémov prijala aj opatrenia na zníženie informačnej nerovnosti. Napríklad americké federálne ministerstvo školstva spravuje portál, kde si môžu záujemcovia vybrať a porovnať vysoké školy podľa mnohých ukazovateľov, vrátane miery schopnosti splácať študentskú pôžičku absolventmi jednotlivých škôl. Okrem toho zverejňujú aj informácie o poplatkoch a celkovej cene za štúdium. Francúzske ministerstvo vyššieho vzdelávania zverejňuje informácie o zamestnanosti absolventov francúzskych vysokých škôl a podľa študijných odborov.
Informačná nerovnosť je skutočný jav a aktuálny problém slovenského trhu s vysokoškolským vzdelávaním. Jej znižovanie zlepší motivácie v rámci celého vysokého školstva a následne ruka v ruke so spomínanými opatreniami bude viesť k zlepšeniu jeho kvality.