Ale naozaj len po ne, pretože kúpiť si zájazd skutočne online je u nás de facto nemožné. Napriek tomu, že sa píše rok 2010, tak internet pre slovenské cestovné kancelárie je nepopísaná kniha. Pri návšteve stránok najznámejších cestovných kancelárii sa stretneme len s online katalógom, avšak kúpiť dovolenku sa Vám podarí len s veľkými ťažkosťami.
Čo Vás teda pri kúpe zájazdu cez web (slovenskej) cestovnej kancelárie v dnešnej dobe čaká?
1. Prezrite si online katalóg danej CK. Neočakávajte že bude veľmi prehľadný, skôr naopak. Jednoduchšie bude ak budete mať pri sebe vytlačený katalóg danej CK a v ňom si nájdete hotel o ktorý máte záujem
2. Ak sa Vám podarilo predsa len nájsť vytúžený hotel, nastáva druhý problém - nájsť termín a cenu. Tu už sa to začína komplikovať, v neprehľadnej spleti cien a príplatkov už má problém zorientovať sa aj skúsený cestovateľ.
3. Ak sa Vám podarilo vylúštiť aj tento rébus, tak gratulujem. Teraz by ste určite chceli zájazd rezervovať? Nech sa páči, Vaša požiadavka sa odošle na pobočku cestovnej kancelárie, ktorá Vás bude následne kontaktovať.
Týmto zväčša celý online proces končí. Pracovníci cestovnej kancelárie Vás budú následne kontaktovať a zvyšok procesu je offline. Budete musieť urobiť platbu prevodom či v hotovosti na pobočke a zároveň si budete musieť vyzdvihnúť podklady a zmluvu k Vašemu zájazdu. O nákupe v pohodlí domova či o jednoduchosti procesu sa nedá hovoriť.
Slovenské CK jednoducho zaspali dobu a vôbec si neuvedomujú hlavný prínos internetu pre ich predaj. Ich portál by mal byť prehľadný, jednoduchý a mal by umožniť v priebehu pár minút zakúpiť zájazd a obdržať e-mailom elektronickú letenku a voucher pre transfer a hotel. Pre CK to znamená možnosť predaja 24/7 a výrazné zníženie nákladov v porovnaní s predajom cez pobočky. Úspory na nákladoch by potom následne mohli prispieť k zlacneniu zájazdov. Ostáva veriť že niečoho takéhoto sa v roku 2010 naozaj
Na záver ešte jeden príklad amatérizmu, ktorý nájdeme na portáli Webdovolenka.sk . Po zavítaní do sekcie O nás a kliknutí na „Ako to funguje" sa nám zobrazí dole uvedený text. Okrem superkomplikovaného procesu ma už len rozosmial text vysvetľujúci ako vybrať dovolenku. Po jeho prečítaní sa už ani ja nečudujem prečo stále viac a viac ľudí kupuje dovolenky cez Rakúske či Nemecké cestovné portály.
Ako realizovať kúpu dovolenky:
1. Vyberte si z ponuky Vám vyhovujúci zájazd.
2. Vyplňte objednávkový formulár a odošlite ho. (formulár je nezáväzný až do podpísania cestovnej zmluvy).
3. Počkajte na telefonickú odpoveď Vášho sprostredkovateľa (operátora), ktorý Vás bude kontaktovať ešte v ten deň ( v prípade, že si zájazd objednáte vo večerných/nočných hodinách, budeme Vás kontaktovať na druhý deň).
4. Operátor overí obsadenosť Vami zvoleného zájazdu v cestovnej kancelárii.
5. Potom sa s Vami dohodne na spôsobe prevzatia všetkých potrebných dokumentov( e mailom, faxom alebo osobne).
6. Skontrolujte cestovnú zmluvu a podpíšte ju.
7. Pošlite nám ju spolu s dokladom o zaplatení faxom, alebo e mailom.
Ako realizovať výber dovolenky:
K vyhľadávaniu slúži *(stredná cast obrazovky.) do zatvorky uviest kde sa to robi neviem ci je to treba ak hej tak skor (do zatvorky napisat ze nato sluzi ta sranda co je naboku vyhladavac ci ako sa to vola odborne)
Vyhladávat možete v: *(Katalógu alebo v ponuke Last minute.) oni to tam tak mali tak neviem ci tam treba taku poznamku kedze mi mame hore na liste dovolenky zajazdy a last minute skor by to malo byt (ponuke dovolenky, zajazdy, last minute)
Vrámci "jednoduchého výberu" môžete vyhľadávať zájazdy podľa: (krajiny, termínu, ubytovania, stravy a ceny.)