Lenže, to čo je pre mňa nenormálne, je pre niekoho normálne. A keby len pre jedného. Je ich celá armáda, údajných marketingových stratégov, kreatívcov, plánovačov. Väčšina z nich už asi dávno vyhorela a keď príde zadanie ako propagovať produkty svojej spoločnosti v októbri, prídu s unikátnym nápadom – VIANOCE!!! Geniálny počin, ktorý prekvapí nielen konkurenciu, ale aj samotného spotrebiteľa. Veď kto by s vyše dvojmesačným predstihom myslel na nejaké Vianoce? Čo už je to nejakých 60-70 dní?
Nuž, je to ako keby „back to school“ kampane bežali už v polovici júna, kedy každý myslí skôr na to, že škola v prvom rade konečne skončí! Alebo ako keby nás tetky v stánkoch na Miletičke už na Mikuláša presviedčali, že je správny čas kúpiť ruže na Valentína. Je síce možné, že marketingový manažéri to tak robia a naozaj tie ruže už od Mikuláša sušia niekde v skrinke, ale väčšina ostatných ľudí je psychicky v poriadku. Veď každý rok sa ľudia sťažujú, že vianočné kampane začínajú priskoro, ale je to ako keby ste mrazený hrach na marketingového manažéra hádzali. Zbytočné.

A tak už týždeň na mňa v takmer každej reklamnej prestávke, o ktoré v slovenských televíziách nie je núdza, vyskakuje počin z dielne Telekomu, ktorý sa snaží uprostred jesene vytvoriť vianočnú atmosféru. Pri vchode do Billy sú už pri vchode vyložené salónky a je len otázka času kedy z reproduktoru začnú vyhrávať koledy.
Aj tento rok marketéri dokázali, že ich silnú a naozaj prekvapivú kreativitu v tomto období nezastaví nič. Ani „dušičky“ či nejaký „Halóween“, ani Veľká októbrová socialistická či tá naša nežná revolúcia. Mikuláš už tiež nebude, pretože všetky sladkosti sú už od októbra v obchodoch a vo veľkosklade pre neho už nič neostalo, veď v decembri už budú mať naskladnené ruže a bonboniéry. Všetky možné udalosti od októbra až do nového roku prešli pre chýbajúcu kreativitu našich slovenských marketérov konsolidáciou, takže tu máme už teraz – Vianoce.
Tak vám prajem, šťastné a veselé. A ak by sme sa už v októbri nevideli, tak aj všetko naj do nového roku.