Stalo sa bežným javom, že rôzni podnikavci v rámci ponuky svojich produktov či služieb podsúvajú verejnosti vianočné témy a motívy, a to s jednoznačným cieľom: dosiahnuť zisk. Tieto sviatky sú pre niektorých nepochybne dobrým kšeftom. A v snahe zarobiť čo najviac predlžujú predvianočnú reklamnú kampaň ako sa len dá – štvordýždňový advent im nestačí. A tak už v novembri vidíme sviatočne vyzdobené a vysvietené obchody a vnímame (falošnú) vianočnú atmosféru.V tomto roku však zaznamenávam nový rekord: už koncom septembra som v istých inzertných novinách natrafil na vianočný reklamný motív. Šlo, príznačne, o ponuku „vianočnej“ pôžičky. Nuž, má to svoju (aj keď zvrátenú) logiku. Treba si predsa najprv požičať, aby sme potom mohli dosýta nakupovať a konzumovať a nakupovať a konzumovať a nakupovať a konzumovať...
Vianoce prichádzajú
Keď sa to tak vezme, prichádzajú vlastne už od skončenia minulých. Ale preto ešte netreba o nich zbytočne hovoriť. Súhlasím, lenže myšlienke na ne sa akosi nedá vyhnúť ani v tomto čase, pretože sú ľudia, ktorí ich už teraz dotieravo pripomínajú – a zneužívajú!