O kritike

Úbohí kritici Cirkvi, jej členov a predstavených, kritici Biblie, viery a kresťanstva vôbec, neustále omieľajú do nekonečna, že Cirkev hlása bludy, neskutočnosti a výmysly. Podozrievajú ju zo samých nekalých aktivít. Veriacich stavajú na úroveň nesvojprávnych indivíduí. Ó, aké hlboké nedorozumenie sa zahniezdilo v ich duši!

Diskusia  (3)

Akosi im uniklo, že Biblia nie je žiadna beletria. Biblia je predovšetkým návod na život, na dočasný život božieho stvorenia na zemi a večný život po ňom. Biblia je zdroj inšpirácie pre človeka ako tvora mysliaceho. Kto číta Bibliu ako román, tomu uniká všetko to, o čo vlastne v Biblii ide. Dnešný človek, človek sklamaný svetom, sa stal postupne človekom neviery. Pozorujúc život okolo seba, akceptuje iba všetko viditeľné, hmatateľné a počuteľné – to tretie obyčajne s intezitou decibelov na hranici únosnosti, aby prekričalo aj to najtichšie šepotanie duše a svedomia človeka, ktoré nemožno vidieť. Kritizuje všetko racionálnym spôsobom, aj to, čo nemá z ráciom vôbec nič spoločné. Nakoniec je to iba tvrdohlavé zotrvávanie v omyloch.Pohŕda milosťou, ktorou je viera. Ocitnutie sa na kolenách chápe iba ako prosté poníženie a nie ako výraz pokory srdca naplneného láskou až po okraj. Má zapchaté uši a zalepené oči, hlavne aby mohol žiť tak, ako sa mu len zachce, pričom zotrváva v omyle, že to činí slobodne. Slobodne sa oddáva len svojim vášňam, netrápia ho následky a dôsledky jeho životných peripetií na ľudí jeho blízkeho, či vzdialenejšieho okolia, ani na neho samého. Nakoniec krátky citát z bulletinu „Európa pre Krista“:Platón píše v „Štáte“, že demokracia v rukách relativistov je odsúdená na smrť: pretože keď neexistuje rozdiel medzi dobrom a zlom, môže politik robiť, čo chce. V menšej miere zažívame často podobné, každý by mohol o tom rozprávať osobné príbehy. A nielenže si mnohí sami nárokujú možnosť rozlišovať medzi dobrým a zlým, ale tiež upierajú iným právo takto konať. V mene zdanlivej tolerancie a ideologizovanej slobody vzniká teda neviditeľná netolerantná diktatúra, ktorá nám viac a viac berie slobodu. Mnohí z nás kresťanov pocítili na vlastnom tele sluhov tejto novej diktatúry

Marta Polláková

Marta Polláková

• Počet článkov:  23