Pomenoval veci pravými menami. O tom, že má pravdu sa môžete dočítať v akýchkoľvek skriptách o etike žurnalistiky. Nikoho nekritizoval, len nazval realitu pravými slovami. Respektíve ako sám hovorí analyzoval. Pokiaľ viem, tak pravda ani analýza nie je trestným činom. Mnohí sa potešili, že prišiel niekto, kto povedal to čo všetci vidia a myslia, ale zároveň aj mlčia. (Samo, gratulujem a ďakujem!)
Samozrejme, že aj fanúšikovia Modrého z neba si analýzu relácie hneď všimli. Prekvapilo ma, koľko súhlasných vyjadrení k analýze chrlili. A to všetko si dovolili pred zrakmi adminov, ktorí od rána riešili nejakého Paffa Paff, ktorý nezvládol sám seba. Ľudia spolu s adminmi ho posielali na bicykel - aby si prevetral hlavu a neskôr aj na Sibír. Nakoniec ho označili za blázna a napísali o ňom, že je chudobný duchom.
Popoludní Paffa Paff vystriedali ľudia, ktorí pritakávali na Samovu analýzu. A tu zas admini neuniesli seba. Cenzurovali. Vymazali diskusiu a zablokovali všetkých účastníkov. Potom vyložili nohy na stôl a tešili sa na večerné bicyklovanie po hrádzi. Možno pôjdu pozrieť aj Sibír.
Som rada, že nás zablokovali. Odpojili ovce z davu a otvorili im oči. Už vieme, že nie len komouši sa vyznačovali cenzúrou. Veď aj kôň má štyri nohy a predsa sa potkne.
odkaz na analýzu Modrého z neba nájdete na konci článku v sekcií „súvisiace články“
Na záver:
Stále si myslíte, že v Modrom z neba nás nemanipulujú?
- manipulovanie strachom. Je prirodzené, že ľudia sa boja chorôb, neistoty, chudoby, utrpenia, ... Ak sú ešte vo svojom strachu podporovaní, tak „výsledkom je vystupňovanie precitlivenosti človeka. A to je dôvod, aby sme poznali pôsobenie na emócie ako špecifický mechanizmus manipulácie.“[1]
- manipulovanie emóciami . Zaspomínajte si na detstvo. Čo si pamätáte? Len silné zážitky, ktoré sú sprevádzané silnými emóciami. Buď silnou radosťou, ale častejšie silným strachom. Veď mnohé z fóbií, ktoré prežívajú dospelí ľudia pramenia práve z detstva. Aj tu Modré z neba uplatňuje, že „forma znamená viac ako obsah, emócie vládnu nad intelektom“. [2]
[1] ZASEPA, T.: Moc a nemoc médií. s. 100.
[2] ZASEPA, T.: Moc a nemoc médií. s. 100.