Lindström pri výskume zistil, že keď si fajčiar prečíta varovanie na krabičke, nastane najvyššia aktivácia v časti mozgu, ktorá má na starosti aj oblasť túžby a potešenia.

Kto pozná princíp Pavlovových pokusov so psami, začína tušiť, prečo sa spojilo varovanie s pozitívnymi emóciami. Princíp: človek sa pozrie sa na varovanie, zapáli si a cíti sa dobre. Pri každej cigarete sa to opakuje. Postupne sa varovanie na krabičke spojí s príjemným pocitom.
Riešenie problému by bolo prerušiť spojenie ,,fajčenie poškodzuje zdravie - cítim sa dobre". Na prerušenie tejto stopy treba neustále meniť formát varovania. Striedať obrázky, texty, farby, niekedy nedať na krabičku nič. Úprimne, neverím, že výrobcovia, či politici by zaviedli takéto zmeny, pretože...
Správanie (nielen fajčiarov) je často iracionálne.

Na záver oddychová hra: kto vie správne ,,vycvičiť´´ napodmieňovať Pavlovovho psa.
http://www.nobelprize.org/educational/medicine/pavlov/index.html
dokument na čt2, ktorého názov som zabudla
http://www.sciencedaily.com/releases/2004/10/041027141507.htm