AKO SPÁLIŤ 500 KCAL ZA 5 MINÚT?

Písmo: A- | A+

Máte radi Zimu? Pokiaľ áno – mám pre vás skvelé správy! A pokiaľ nie, pravdepodobne si ju skôr či neskôr aj tak obľúbite. Zníženie objemu podkožného tuku? Zvýšenie kalorického výdaju až o 500 kcal denne? Odstránenie návalov a výkyvov chutí? Zlepšenie imunity a obranyschopnosti organizmu? Hovoríte si, že to musí mať niečo spoločné s JEDLOM alebo CVIČENÍM? Čo keď vám poviem, že v tomto prípade NIE!? A ak dodám, že stačí 5 MINÚT vášho času denne? Hm... Začína sa to podobať na zázračné vety z tele-shoppingu. Toto znie až príliš dobre. Nebojte sa, viete predsa, že SKRATKY na ceste za trvalým zdravím NEEXISTUJÚ. O čo teda ide?

OTUŽOVANIE!!!

Nechať si na sebe iba trenírky, čiapku a rukavice, ľahnúť si na 2 x 90 sekúnd do snehu a je to VYBAVENÉ... Počujem dobre? Toto nespravím, nie som predsa padnutý na hlavu! 

Ani ja osobne, pokiaľ by som nepoznal súvislosti a benefity otužovania, asi by som sa na to za 1 deň vykašľal. Toto je miera adaptácie, ktorú som dosiahol za 30 dní. Aj tu platí princíp postupnosti

a tak ako sa vaše telo nepremení na telo z obálky časopisu za jeden týždeň, takisto je treba každý deň posúvať svoje limity vždy o stupienok vyššie. 

BUDUJTE ZO SEBA STROJ NA SPAĽOVANIE TUKOV

Otužovanie pomáha vytvárať tzv. HNEDÝ TUK

, ktorý je biologicky veľmi aktívny. Zabezpečuje termoreguláciu organizmu a napr. u žien estetické výhody ako napr. TVÁR BEZ VRÁSOK A PEVNÉ POPRSIE. Tento tuk spôsobuje aj to, že malým deťom jednoducho nie je chladno a preto sa radi odkopávajú. Naopak BIELY TUK, ktorý je neaktívny spôsobuje to, že tučný človek má doslova studený zadok a napriek nadváhe mu je zima. U žien sa ukladá na neatraktívnych miestach ako je ZADOK, BOKY a STEHNÁ. V tomto tuku sú izolované všetky toxické látky a telo nám vlastne jeho hromadením zachraňuje život.

VÝKYVY CHUTÍ A KOLÍSANIE HLADINY CUKRU V KRVI

CHLADOVÁ TERMOGENÉZA (odpusťte ten výraz) nám urobí službu aj po hormonálnej stránke. Zlepšuje citlivosť tkanív na extra doležité hormóny INZULÍN a LEPTÍN

. V preklade to znamená, že ste na najlepšej ceste ako prestať byť pod nadvládou svojich chutí (hormónov) a začať mať kontrolu nad OBSAHOM a OBJEMOM skonzumovaného jedla. 

 

Štrbské pleso a otužovačka
Štrbské pleso a otužovačka 

ŠPORTOVCI A CHLAD?

Dať si po tréningu horúcu sprchu? Na to radšej ZABUDNITE! Aplikovať „zápal“ na „zápal“ vám síce nezmarí celé tréningové úsilie

, ale na čo by ste sa o to pokúšali?

PROTIZÁPALOVÉ účinky studenej vody napomáhajú znižovať aktiváciu nervového vedenia a svalových vlákien. Stiahnutie ciev (vazokonštrikcia) „zmrazí“ fyziologické procesy, aby následne zrelaxovaný sval mohol byť opätovne „naštartovaný“. Deje sa to vďaka opačnému procesu, rozšíreniu ciev (spätná vazodilatácia alebo tiež HUNTING REFLEX

) kedy sa zápal vzdaľuje od miesta poškodenia a na scénu prichádzajú opravné mechanizmy (makrofágy, biele krvinky). Tieto zdokonalia rehabilitačný proces a SKRÁTIA DOBU REGENERÁCIE. 

V PRAXI: Skočte do ľadového jazera a vaše cievy sa stiahnu. Následne pozorujte ako začne telo červenať resp. ružovieť. Vtedy dochádzu ku reaktívnej vazodilatácií.

Otužovanie odporúčam využívať ako ZDOKONALENIE systému a nie ako ospravedlnenie a dôvod na prejedanie sa. Osvojte si tento ZVYK a stane sa jedným z pilierov VÁŠHO SYSTÉMU ŽIVOTOSPRÁVY. 

Viac zdrojov a info o tom ako postupovať: www.jackkruse.com

 www.bengreenfieldfitness.com

PS: Otužilec – neotužilec zdieľaj a možno raz nebudú polonahé postavy v snehu atrakciou, ale bežným štandardom 

Skryť Zatvoriť reklamu