Pán premiér tu vládne s krátkou prestávkou už skoro 8 rokov. Ak na to zabudol a hovorí o zodpovednosti kohokoľvek iného za problémy s reštrukturalizáciou, balansuje na hrane psychiatrickej diagnózy. Alebo sa spolieha na to, že občania Slovenska sú len stádo tupcov, ktorí mu to zjedia.
Váhostav pristupuje k živnostníkom tak arogantne najmä vďaka tomu, že je už dlhé roky pri výstavbe diaľníc predĺženou rukou Smeru. Jeho konanie má krytie od vlády, orgánov činných v trestnom konaní i niektorých médií. Bez vlády Smeru-„SD” by si Juraj Široký nikdy nedovolil bezočivosť s 15 %. Jednofarebná Ficova vláda kašle na inštitúty právneho štátu, zato ale miluje privatizáciu kontrolných a vyšetrovacích orgánov, ktoré konajú len s povolením a na povel všemocného „precedu”.
Oneskorená fraška
Robert Fico mal takmer 10 rokov na to, aby vyriešil legislatívny problém s reštrukturalizáciou. Mal k tomu väčšinu v parlamente aj všetky kompetencie. On nielen nekonal, ale dokonca odmietal akékoľvek návrhy riešenia. Poslanci Smeru pred časom zmietli zo stola aj návrh, ktorý sme predstavili s kolegom Beblavým zo SIETE.
Dnes p. Fico v NR SR predvádza len oneskorené divadlo. To by vôbec nenastalo, keby Smer dbal na elementárne princípy spravodlivosti a dlhodobo nepestoval kultúru „naši môžu všetko” – ako Choma v Žiline či Paška v zdravotníctve. Za dnešnú situáciu je plne zodpovedný Robert Fico a jeho vláda. Problémy, ktoré narobili, musia vyriešiť sami. Opozícia by im v tomto zvrhlom PR nemala pomáhať. Preto sa poslanci SIETE nezúčastnili schôdze NR SR.
Kde sú tie peniaze, pán premiér?
Vážnou vecou je aj to, čo v prípade Váhostavu robí alebo nerobí polícia. Pred časom bola veľmi aktívna v prípade Slovenských elektrární, kde urobila raziu – dodnes nevieme prečo presne a s akým výsledkom. V prípade Váhostavu sme ale nič podobné doteraz nevideli. Dôvodov je pritom viac než dosť. Sú tu vážne podozrenia z nekalej činnosti, kvôli ktorej trpia nevinní ľudia.
Pán Fico je za výstavbu diaľnic zodpovedný už skoro 10 rokov. On a nikto iný dal sľub, že do roku 2010 postaví diaľnicu do Košíc. Je rok 2015 a ľudia z okolia Strečna alebo Ružomberka o diaľnici ani nechyrujú. V Sučanoch, Martine alebo Levoči sa môžu len smutne pozerať na nedorobky Váhostavu.
Diaľnice, ktoré doteraz staval Váhostav, sú navyše násobne drahšie a je všeobecne známe, že naše diaľnice stoja oveľa viac ako v iných krajinách. V Nemecku vedia postaviť diaľnice aj dvakrát lacnejšie. V Chorvátsku o ešte menej... Kde sú tie peniaze? Vo vilách a bazénoch na Bahamách ?
„Naši širokí“ môžu všetko
Tým to nekončí. Celá záležitosť s legislatívnym riešením pán premiéra zjavne smeruje k tomu, že Váhostav bude (musieť?) v budúcnosti dostávať ďalšie a ďalšie štátne zákazky. Ktorých suma je už dnes neuveriteľná jedna miliarda eur.
Toto má byť riešenie? Jediným dôsledkom bude posilnenie obrazu Slovenska nie ako právneho štátu, ale ako krajiny, v ktorej „naši širokí“ môžu všetko a dobre na tom zarobia. Ak to náhodou Smer ohrozí v prieskumoch verejnej mienky, peniaze na riešenie dajú občania. A vina sa bezočivo hodí na niekoho iného a praví vinníci pôjdu do Bruselu, prípadne na Bahamy.