Všetci však majú spoločnú jednu vec: otrasné zápchy. Nie je normálne, aby aktuálny župan, p. Frešo, nič nerobil s dramaticky kolabujúcou dopravou. Toto sa netýka len vodičov áut, ale aj všetkých dôchodcov a školákov, ktorí kvôli tomu trčia v prostriedkoch MHD. Chýbajú totiž autobusové pruhy a zastávky sú v dezolátnom stave tiež.
Bratislavská doprava potrebuje radikálne opatrenia
Toto nie je len o drobnostiach. Chce to čistú hlavu, v ktorej sa nenachádza iba túžba po moci. Chce to človeka, ktorý sa nerozváža na zadnom sedadle limuzíny, ale všetko vníma rovnako ako ostatní. Do nosa nám sadá nechutný prach a preprava nám trvá neskutočne dlho. Už od 90. rokov spia kompetentní na vavrínoch a na stoloch majú položené drahé busty. Z okien kancelárie sa pozerajú na nás, chudákov, ktorí trčíme v zápche a dýchame výfukové plyny.
Perom za 3000,- Eur sa podpíšu pod ďalší nezmyselný plán, ktorý nikomu nepomôže. Hlavne, že nabalí vrecka tým, ktorí svojím podpisom zarábajú. Nikto nerieši, čo treba robiť. Všetko je nezmyselné a na hlavu postavené. Nová infraštruktúra pre MHD sa tu nebudovala takpovediac od minulého storočia a tak bolo iba otázkou času, kedy sa tento havarijný stav preukáže v celej svojej sile.
Čo s dopravou v Bratislave môžem urobiť?
Kde parkuje Frešo? V luxusnej garáži alebo na ulici? Ha-ha. V prvom rade nikde, pretože sa vyváža limuzínou, a tak naňho v ktorúkoľvek hodinu čaká vyhriate alebo vychladené auto, kde si s radosťou posedká a možno aj popije nejaké to šampanské. Ak už aj svoje auto má, nemusí ho trápiť parkovanie kde-tu po chodníkoch.
Bratislava potrebuje novú dopravnú infraštruktúru. Riešenia musia byť pritom vzájomne poprepájané. Nestačia iba nové autobusové pruhy, treba zjednotiť systém platenia za MHD a hlavne ho uľahčiť. Treba vybudovať parkovacie domy a záchytné parkoviská na okrajoch mesta, aby turisti mali kde svoje auto nechať a prepravovali sa MHD.
Treba upraviť a optimalizovať linky mestskej dopravy tak, aby sa ľudia dostali naozaj všade. Veď, kde sme, aby mamičky museli autá obiehať po ceste a riskovať tak, že ich zrazí ďalšie vozidlo?

Frešo v župe spí, ja budem bdieť
Chcem, aby sa tu cyklisti cítili bezpečne. Chcem, aby rodičia nemuseli mať strach o to, že ich na prechode zrazí nejaký šialenec. Chcem, aby bolo cestné značenie na normálnej európskej úrovni. Nie rozmazané a natierané raz za rok. Prečo to napr. v Brne alebo v Krakove funguje, pritom tieto mestá nemajú metro? Milí čitatelia, PENIAZE. Naša župa chce peniaze, ktorými si zásobuje súkromné vrecká a kašle na nás. Preto potrebujeme zástupcu ľudu, človeka, ktorý tu 33 rokov žije a ktorý podniká. Nepotrebujem si napchávať vrecká.
Chcem, aby sa tu domáci a turisti cítili naozaj dobre. Za posledné roky klesol podiel ľudí používajúcich MHD z 80 % na 50 %. Vozidlá meškajú, niektoré sú staré, spoje na seba nenadväzujú, nie sú prestupné terminály a integrované zastávky... Je toho naozaj veľa, čo by nám pomohlo vo väčšej miere dostať autá z centra. Viete, koľko áut má Bratislava na tisíc obyvateľov? Viac ako Viedeň.
Obchvaty a umelé riešenia nepomáhajú
Stavba obchvatov nič nevyrieši. Situácia sa odľahčí iba naoko, nie však reálnym spôsobom pre reálnych občanov. Taktiež je to aj s D1-tkou – čomu pomôže neustále rozširovanie? Kde až skončíme, pri osemprúdovke v poli? Nie, ani to nie je riešenie. Riešením môžu byť napr. električky z častí ako je Pezinok, Stupava, Most pri Bratislave. Ďalším je metro, ku ktorému existujú v Bratislave dokumentácie a ktoré je reálne postaviť. Chýba však investor – beriem si za úlohu sa o toto postarať.
Každým dňom sem príde 100 – 150 tisíc áut z okolitých miest. Potrebujeme jednotnú parkovaciu politiku, aby sme vždy vedeli, že máme kde zaparkovať. To sú reálne problémy, nie to, či si Frešo na večeru dá stejk zo sviečkovice alebo homára! Potrebujeme reálnymi riešeniami riešiť reálne potreby.
A na to som tu ja, Martin Jakubec. Potrebujem k tomu iba vaše hlasy a Bratislava sa opäť bude môcť vrátiť aj chodcom a cyklistom. Vopred Vám ďakujem za dôveru v moju kandidatúru.