Prieskum sa zameral na politickú stabilitu, zdravotnú starostlivosť, kriminalitu, rekreáciu a dopravu.
Povedzme si pravdu, zelene a rekreačných miest ubúda. Chamtivý investori sa tlačia už aj do chránených oblastí ako je Lesopark na železnej studienke či v okolí horského parku. Očividne je ľudom aktuálne pri moci jedno, že človek pomaly nemá kam ísť do prírody v okolí Bratislavy! Naozaj chceme naše deti vodiť po nákupných centrách namiesto voľnej prírody? Som za vybudovanie nových rekreačných miest vrátane zlepšenia podmienok pre bicyklistov. Rád by som oživil rôzne prvky kultúry v hlavnom meste, či dokážeme robiť program v meste iba cez predsedníctvo v EU? Kriminalita a čistota nášho hlavného mesta je tiež témou ktorá nám moc pri umiestnení nepomohla. Je zaujímavé že Viedeň si dokázala poradiť s vlnou migrantov, a my nevieme vyhostiť gangy Rumunských Rómov alebo urobiť poriadok s našimi asociálmi. Je nutné vytvoriť efektívnejší systém sankcií, nie je možné že jeden mestsky policajt osobu vyhostí a tá sa za 5 minút v pohode vráti. Turisti majú čo robiť aby fotografovali pamiatky Bratislavy bez toho aby mali v zábere pána s jablkovým vínom. Doprava v Bratislave je viac ako nehorázna. Ak človek ktorý hodnotil mesto prišiel ráno pred pracovnou dobou alebo krátko po jéj ukončení môžeme byť radi za 83 miesto. Vozidlá MHD sú špinavé, aj napriek galaktickým účtom za čistenie ktoré mesto platí! Vedeli ste že minulý týždeň ochorel vodič DPB na žltačku typu A? V Rumunsku to môže byť štandard, v našej Bratislave však nie!
Opäť budem rázny, ako príde slušne platiaci pasažier k tomu že ho v autobuse obťažuje niekto kto za lístok neplatil. Taktiež nepokladám za správne že tieto osoby musia riešiť šoféri, to nie je ich úloha! Manažér vozidiel či harmonogramu v dopravnom podniku musí mať silný zmysel pre čierny humor. Inak si neviem predstaviť prečo chodia krátke autobusy na linkách v špičke. Nekúpila Bratislava náhodou množstvo kĺbových autobusov od SOR či Mercedesu? V každom z popredných miest v rebríčku funguje MHD efektívne, potrebujete prestúpiť? Žiadny problém. U nás plynulá doprava z bodu A do bodu B je utópiou, meškanie sa stalo tradíciou. Človek tak nemá žiadnu motiváciu vymeniť auto za vozidlo MHD, toto treba zmeniť inak budú kolóny v hlavnom meste iba narastať. Problémy vďaka rastu mesta trápia každé moderné mesto, Bratislava ich však evidentne nezvláda. Budem sa zasadzovať za dobudovanie efektívnej integrovanej dopravy spádovaním električiek zo satelitov prímestskej dopravy a nie budovaním navádzačov na aj tak už kolabujúcu diaľnicu D1!
Pokiaľ nezačneme riešiť tieto výzvy tak nás v budúcnosti pohodlne dokáže predbehnúť Bukurešť či Sofia, toto milý Bratislavčania naozaj chceme? Ja chcem lepšiu Bratislavu a som ochotný pre lepšie umiestnenie bojovať!