Škola budúcnosti

Nový župan musí v práci s mládežou  brať  ohľad na aktuálne potreby mladých ľudí do dospelosti, posilniť ich aktívne občianstvo a pracovný život.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (1)

1. Ako by ste opísali školu budúcnosti oproti terajšiemu stavu v piatich vetách?

Nepotrebujeme kyborgov, ale ľudí vychovať v zodpovednosti za svoj ďalší život a majúci hlboké, všestranné a analyticko-kreatívne myslenie, s láskou k sebe, k regiónu, k vlasti a k ostatným ľuďom. Miesto školy ovplyvňuje kvalitu vzdelávania , ktoré môže byť poskytnuté a v ideálnom prípade by mal byť areál školy umiestnený mimo mestských centier, pretože hluk a akýkoľvek druh rušenia okolo školy môžu mať rovnaké negatívne dôsledky ako hluk v triede a naopak, prístup do kín a kaviarní, športových centier, užívanie automatov a obchodov zabraňuje študentom, aby sa plne venovali školskému životu. Bez týchto pokušení môžu študenti venovať viac času čítaniu a vážnym rozhovorom, a keď potrebujú odpočinúť, budú aktívne a ziskovo tráviť čas v seberovnej spoločnosti. Ak majú študenti príležitosť rozširovať svoje obzory a kultúru, rozvinú si pocit sebadôvery a nezávislosti a môžu sa lepšie sústrediť na svoje úspechy v škole.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

2. Aké zmeny v prospech aktívneho občianstva a práce s mládežou chcete presadiť s prostriedkami župy?

Nový župan musí v práci s mládežou brať ohľad na aktuálne potreby mladých ľudí do dospelosti, posilniť ich aktívne občianstvo a pracovný život. Chcem skvalitniť svoju prácu s mládežou prostredníctvom fungovania krajských rád mládeže, s následným dopadom na zvýšenie aktívneho občianstva mladých Rada mládeže kraja, rozšíriť programov pre mládež, zaviesť priority mládežníckej politiky k posilneniu postavenia mládeže, proti jej spoločenskému vylúčeniu, ako aj k rozvoju aktívneho občianstva mladých ľudí. BSK musí vytvárať primerané podmienky na prácu s deťmi a mládežou v školách a kreativite, inkluzívnych trhoch práce a aktívnom zapájaní do spoločnosť.

SkryťVypnúť reklamu

Nerobím si ideály v boji s touto obludou, lebo na župe doteraz nikoho žiadna reforma školstva úprimne okrem svojho vrecka nezaujímala. V školstve je príliš veľa súkromných záujmov rôzneho druhu vrátane zriaďovateľských, cirkevných, politických, podnikateľských, manažérskych, rodičovských, detských, kamarátšaftských, ktorých spoločným menovateľom sú peňazovody, maximalizácia osobného osohu rôzneho druhu, naháňanie normatívov/poplatkov, ratolestí s garantovaným papierom. Gymnázií, stredných škôl a univerzít je v kraji habadej. Na maturitu je dokonca ústavný nárok.

Momentálne je školstvo prebyrokratizované. Ktorýkoľvek riaditeľ strednej školy má väčšiu moc, ako ministerka školstva. Stačí si pozrieť školské vzdelávacie plány a uvidíte, že čo stredná škola, to iná štruktúra vyučovacích a aj neuveriteľných vyučovacích predmetov. A to iba preto, lebo pani riaditeľ či riaditeľka školy potrebuje vytvoriť úväzok pre člena širšej rodiny alebo svojho známeho z nezmyselnou aprobáciou. Žiaľ, ideálny učiteľ je ten, co má v poriadku dokumentáciu, ale o to, či si povinnosti plní aj inak ako papierovo, sa nikto nezaujíma. Žiak či študent strednej školy je nedotknuteľná cukrová bábika. Maturita je fraška na počkanie.

SkryťVypnúť reklamu
Martin Jakubec reaguje na problém budúcnosti školstva
Martin Jakubec reaguje na problém budúcnosti školstva (zdroj: MJ)

3. Ako chcete prispieť k realizácii Učiaceho sa Slovenska?

Materiál bol od začiatku zrelý do šuplíka a s tým zámerom bol aj vytvorený. Učiace sa Slovensko v súčasnej podobe ide len o vizionársky dokument a inšpiráciou, na základe čoho sa spustia ďalšie procesy a že tvoriť akčné a časové plány Momentálne je to nepoužiteľný dokument bez rozpočtu či politickej podpory. Miesto tohto projektu mohli mať žiaci učebnice, učitelia mohli byť spravodlivejšie ocenení a rodičia lepšie informovaní.

 4. Akú vidíte spoluprácu župy a krajskej rady mládeže, alebo ďalších mládežníckych organizácií?

Chcem posilniť nárast študentov na technických a ostatných odboroch. Za posledných 20 rokov nastal až nezdravý nárast počtu gymnázií. Zníženie ich počtu musí ísť ruka v ruke s počtom vysokých škôl, ktorých máme vzhľadom na počet obyvateľov neúmerne veľa. Cieľom je posilniť odborné školy, ktorých absolventi chýbajú v praxi, a ubrať z gymnázií. Spustiť napr. projekt podobný projektu z Trenčianskej župy - Hrdina remesla. Projekt prepája pútavou formou záujmy žiakov základných škôl s ponukami študijných a učebných odborov stredných odborných škôl a potrebami zamestnávateľov v kraji Na stredných školách zriadiť centrá odborného vzdelávania. Rovnako poukazujem aj na iný problém, keď si župa-zriaďovateľ aj urobí poriadky so svojimi školami, no na trhu sa objavia súkromné gymnáziá a žiaci smerujú tam. A čo sa stredných škôl týka, tak to je doslovne koryto, ktoré sprevádza korupcia najhrubšieho zrna, od materiálnej, cez finančnú až po protislužbu. V dielňach SOŠ sa robia všakovaké zákazky pre významnejších a aj pre úplne bezvýznamných úradníčkov na kraji, aby si pán direktor zachoval svoj celkom výnosný džob až do dôchodku.

SkryťVypnúť reklamu

Čo zahrňuje tak individuálne učenie ako prácu s mládežou pre ich úspešný prechod do dospelosti, aktívneho občianstva a pracovného s najpriateľskejším vzťahom k mládeži a top čin ľudskosti , ich prechod do dospelosti, aktívneho občianstva a pracovného života. podporovať aktívne občianstvo a medzi kultúrny dialóg, solidaritu a sociálne začlenenie , podporovať zvyšovanie kvality a medzinárodnú dimenziu práce s mládežou. spolupráce v oblasti mieru, demokracie a aktívneho občianstva a dobrovoľníctva ako jednému z hlavných indikátorov aktívneho občianstva. Chcem brániť župu proti bezbrehému euro dotačnému diletanstvu. Zrušenie nekonečného množstva byrokratických nariadení pre školy by sa ponúkalo ako jedno z konkrétnych cieľov reformy. Prinieslo by to viacero výhod, uvediem iba zbytočnú časovo príliš náročnú byrokratickú prácu učiteľov a riaditeľov škôl, na ktorej sa priživuje stovky zbytočných úradníkov v nespočetných inštitúciách školstva. Župa má právo zriaďovať i rušiť stredné školy, základné umelecké školy, školské internáty, zariadenia školského stravovania. V právomoci žúp je tiež menovanie a odvolávanie riaditeľov škôl. Zabezpečuje prevádzku telovýchovných, turistických a športových zariadení.

Jakubec vidí budúcnosť školstva ako riešiteľný defekt.
Jakubec vidí budúcnosť školstva ako riešiteľný defekt. (zdroj: Jakubec)
Martin Jakubec

Martin Jakubec

Bloger 
Politik
  • Počet článkov:  40
  •  | 
  • Páči sa:  1x

Som Martin Jakubec, podnikateľ, vrcholový manažér a nezávislý politický kandidát, ktorý prináša zmenu, inovácie v politike a reálne riešenia pre občanov. Ponúknem alternatívu pre slušných a inteligentných ľudí. Chcem byť politikom korektnej dohody a komunikácie v dobrej viere, čo dnes v politike vymizlo. Nádej v pozitívnu zmenu, dôveru v štát a bezpečnosť národa sú moje nosné programové piliere tvorby novej politickej činnosti pre slušných ľudí.Som názoru, že dosť bolo politikov a preto spoločne zmeňme naše Slovensko k lepšiemu. Som korektný k občanom a nekorektný k politikom!www.martinjakubec.comwww.slobodneslovensko.skwww.poslanecrsr.sk Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Karol Galek

Karol Galek

116 článkov
Lucia Nicholsonová

Lucia Nicholsonová

207 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

50 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu