1. Ako by ste opísali školu budúcnosti oproti terajšiemu stavu v piatich vetách?
Nepotrebujeme kyborgov, ale ľudí vychovať v zodpovednosti za svoj ďalší život a majúci hlboké, všestranné a analyticko-kreatívne myslenie, s láskou k sebe, k regiónu, k vlasti a k ostatným ľuďom. Miesto školy ovplyvňuje kvalitu vzdelávania , ktoré môže byť poskytnuté a v ideálnom prípade by mal byť areál školy umiestnený mimo mestských centier, pretože hluk a akýkoľvek druh rušenia okolo školy môžu mať rovnaké negatívne dôsledky ako hluk v triede a naopak, prístup do kín a kaviarní, športových centier, užívanie automatov a obchodov zabraňuje študentom, aby sa plne venovali školskému životu. Bez týchto pokušení môžu študenti venovať viac času čítaniu a vážnym rozhovorom, a keď potrebujú odpočinúť, budú aktívne a ziskovo tráviť čas v seberovnej spoločnosti. Ak majú študenti príležitosť rozširovať svoje obzory a kultúru, rozvinú si pocit sebadôvery a nezávislosti a môžu sa lepšie sústrediť na svoje úspechy v škole.
2. Aké zmeny v prospech aktívneho občianstva a práce s mládežou chcete presadiť s prostriedkami župy?
Nový župan musí v práci s mládežou brať ohľad na aktuálne potreby mladých ľudí do dospelosti, posilniť ich aktívne občianstvo a pracovný život. Chcem skvalitniť svoju prácu s mládežou prostredníctvom fungovania krajských rád mládeže, s následným dopadom na zvýšenie aktívneho občianstva mladých Rada mládeže kraja, rozšíriť programov pre mládež, zaviesť priority mládežníckej politiky k posilneniu postavenia mládeže, proti jej spoločenskému vylúčeniu, ako aj k rozvoju aktívneho občianstva mladých ľudí. BSK musí vytvárať primerané podmienky na prácu s deťmi a mládežou v školách a kreativite, inkluzívnych trhoch práce a aktívnom zapájaní do spoločnosť.
Nerobím si ideály v boji s touto obludou, lebo na župe doteraz nikoho žiadna reforma školstva úprimne okrem svojho vrecka nezaujímala. V školstve je príliš veľa súkromných záujmov rôzneho druhu vrátane zriaďovateľských, cirkevných, politických, podnikateľských, manažérskych, rodičovských, detských, kamarátšaftských, ktorých spoločným menovateľom sú peňazovody, maximalizácia osobného osohu rôzneho druhu, naháňanie normatívov/poplatkov, ratolestí s garantovaným papierom. Gymnázií, stredných škôl a univerzít je v kraji habadej. Na maturitu je dokonca ústavný nárok.
Momentálne je školstvo prebyrokratizované. Ktorýkoľvek riaditeľ strednej školy má väčšiu moc, ako ministerka školstva. Stačí si pozrieť školské vzdelávacie plány a uvidíte, že čo stredná škola, to iná štruktúra vyučovacích a aj neuveriteľných vyučovacích predmetov. A to iba preto, lebo pani riaditeľ či riaditeľka školy potrebuje vytvoriť úväzok pre člena širšej rodiny alebo svojho známeho z nezmyselnou aprobáciou. Žiaľ, ideálny učiteľ je ten, co má v poriadku dokumentáciu, ale o to, či si povinnosti plní aj inak ako papierovo, sa nikto nezaujíma. Žiak či študent strednej školy je nedotknuteľná cukrová bábika. Maturita je fraška na počkanie.

3. Ako chcete prispieť k realizácii Učiaceho sa Slovenska?
Materiál bol od začiatku zrelý do šuplíka a s tým zámerom bol aj vytvorený. Učiace sa Slovensko v súčasnej podobe ide len o vizionársky dokument a inšpiráciou, na základe čoho sa spustia ďalšie procesy a že tvoriť akčné a časové plány Momentálne je to nepoužiteľný dokument bez rozpočtu či politickej podpory. Miesto tohto projektu mohli mať žiaci učebnice, učitelia mohli byť spravodlivejšie ocenení a rodičia lepšie informovaní.
4. Akú vidíte spoluprácu župy a krajskej rady mládeže, alebo ďalších mládežníckych organizácií?
Chcem posilniť nárast študentov na technických a ostatných odboroch. Za posledných 20 rokov nastal až nezdravý nárast počtu gymnázií. Zníženie ich počtu musí ísť ruka v ruke s počtom vysokých škôl, ktorých máme vzhľadom na počet obyvateľov neúmerne veľa. Cieľom je posilniť odborné školy, ktorých absolventi chýbajú v praxi, a ubrať z gymnázií. Spustiť napr. projekt podobný projektu z Trenčianskej župy - Hrdina remesla. Projekt prepája pútavou formou záujmy žiakov základných škôl s ponukami študijných a učebných odborov stredných odborných škôl a potrebami zamestnávateľov v kraji Na stredných školách zriadiť centrá odborného vzdelávania. Rovnako poukazujem aj na iný problém, keď si župa-zriaďovateľ aj urobí poriadky so svojimi školami, no na trhu sa objavia súkromné gymnáziá a žiaci smerujú tam. A čo sa stredných škôl týka, tak to je doslovne koryto, ktoré sprevádza korupcia najhrubšieho zrna, od materiálnej, cez finančnú až po protislužbu. V dielňach SOŠ sa robia všakovaké zákazky pre významnejších a aj pre úplne bezvýznamných úradníčkov na kraji, aby si pán direktor zachoval svoj celkom výnosný džob až do dôchodku.
Čo zahrňuje tak individuálne učenie ako prácu s mládežou pre ich úspešný prechod do dospelosti, aktívneho občianstva a pracovného s najpriateľskejším vzťahom k mládeži a top čin ľudskosti , ich prechod do dospelosti, aktívneho občianstva a pracovného života. podporovať aktívne občianstvo a medzi kultúrny dialóg, solidaritu a sociálne začlenenie , podporovať zvyšovanie kvality a medzinárodnú dimenziu práce s mládežou. spolupráce v oblasti mieru, demokracie a aktívneho občianstva a dobrovoľníctva ako jednému z hlavných indikátorov aktívneho občianstva. Chcem brániť župu proti bezbrehému euro dotačnému diletanstvu. Zrušenie nekonečného množstva byrokratických nariadení pre školy by sa ponúkalo ako jedno z konkrétnych cieľov reformy. Prinieslo by to viacero výhod, uvediem iba zbytočnú časovo príliš náročnú byrokratickú prácu učiteľov a riaditeľov škôl, na ktorej sa priživuje stovky zbytočných úradníkov v nespočetných inštitúciách školstva. Župa má právo zriaďovať i rušiť stredné školy, základné umelecké školy, školské internáty, zariadenia školského stravovania. V právomoci žúp je tiež menovanie a odvolávanie riaditeľov škôl. Zabezpečuje prevádzku telovýchovných, turistických a športových zariadení.
