Upozorňujem. že obšírnejšie je téma rozobratá vo videu vyššie. Keď sa Vám video páčilo a chcete kanálu pomôcť, tak mu pomôže Váš odber a zdieľanie.
Letecký biznis je rizikové podnikanie. Pred 20 rokmi bolo lietanie len pre bohatých a privilegovaných, a teraz už lieta každý a kamkoľvek, teda skôr lietal.
Rozmach konkurencie, deregulácia a letecký benzín oslobodený od dane, zrazili ceny leteniek na minimá.
A to najmä u lowcostových spoločností typu Ryanair a Wizzair, ktoré vedia ako napchať čo najviac ľudí za čo najnižšie náklady do lietadiel. Mimochodom Ryanair je siedmou leteckou spoločnosťou na svete s najväčším ziskom.
Pravdepodobne by sa s lacnými letenkami nič nestalo, teda aspoň nie hneď. Pretože zdanenie leteckého benzínu sa stále odkladá. A rovnako emisné povolenky nie sú pre letecké spoločnosti zásadnou nákladovou položkou.
Problémom je koronavírus, ktorý pravdepodobne vyženie ceny leteniek vyššie. Spoločnosti prepúšťajú alebo žiadajú štáty o pomoc (Ryanair, Alitalia, Lufthansa). Záleží len od dĺžky trvania problémov a zavretých letísk či hraníc, samozrejme. Napriek tomu tu stále visí otázka, že čo keď príde druhá vlna, čo keď budeme musieť udržiavať dvojmetrové rozostupy aj v lietadlách? Toto všetko zníži kapacitu lietadiel, a teda zvýši cenu leteniek.