Tento štrajk výrazne zarezonoval na Slovensku a nastavil verejnú debatu o raste platov, pracovných podmienkach na celom Slovensku. Vyjednávať lepšie pracovné podmienky pre vyše 12 000 zamestnancov v najväčšom závode na Slovensku je neopísateľné. Silu vyjednávať čo najlepšie podmienky nám dali zamestnanci a odborári, s ktorými sme sa pred závodom v pondelok spojili, pevne zomkli a spoločne sme bojovali za náš cieľ vo dne v noci, niekoľko dní nonstop. Ten pocit zodpovednosti a rešpektu voči živobytiu zamestnancov, za ktorých sme sa snažili vyjednať čo najviac, sa dá porovnať len s máloktorou mojou doterajšou skúsenosťou.
Komentáre, zdieľania to množstvo podnetov na facebookovej stránke odborov prekonalo akékoľvek moje očakávania. Bolo neuveriteľné sledovať ako v jednom momente reaguje na naše live videá a príspevky desiatky tisíc ľudí, nielen kolegov z VW ale aj ostatných ľudí z celého Slovenska. Potvrdilo sa tak, akou naliehavou sa stala téma zvyšovania platov Slovákov.
Fakt č.1
Facebookovú stránku Moderných Odborov Volkswagen sledovalo počas štrajku viac než 1,7 milióna jedinečných užívateľov.
Fakt č.2
Štrajk sledovalo množstvo zahraničných spravodajských médií, agentúr, ktoré o ňom doteraz píšu. Samotná facebooková stránka Moderných odborov bola vyhľadávaná na nemeckom googli denne približne 22x.
Fakt č.3
Priemerný denný dosah príspevkov uverejňovaných na facebookových stránkach MOV bol 283 860 unikátnych užívateľov.
Fakt č.4
Na facebooku Moderných odborov Volkswagen bolo počas 6 dní štrajku uverejnených 9 hodín 49 minút a 48 sekúnd živého video-prenosu či záznamu.
Fakt č.4
Najsledovanejšie video zo štrajku malo 98 616 zhliadnutí, pričom kumulatívne dosiahla sledovanosť 54 publikovaných videí 1,37 miliónov zhliadnutí.
Fakt č.5
Denne dosiahol obsah facebookovej stránky Moderných odborov Volkswagen 776 833 virálnych impresií, čo zahŕňa akýkoľvek kontakt s obsahom stránky. Za 6 dní štrajku to bolo 4,7 milióna impresií.
Fakt č.7
Počet fanúšikov a sledovateľov facebookovej stránky Moderných odborov Volkswagen sa počas štrajku zdvojnásobil.
Fakt č.8
Informácie na facebooku MOV sa stali jedným z hlavných zdrojov informácií pre verejnosť - na úrovni najväčších spravodajských portálov s vyšším dosahom, ako majú niektoré spravodajské portály
Fakt č.9
Na facebookovú reklamu odbory neminuli ani jeden cent.
Obrovský ohlas ktorý vyvolal štrajk MOV za zvýšenie miezd a zlepšenie pracovných podmienok v závode Volkswagen Slovakia spustil neutíchajúcu celospoločenskú diskusiu o raste platov na Slovensku. Veľký ohlas verejnosti z celého Slovenska a zahraničia vyvolal mediálnu pozornosť, ktorá vytvorila tlak na diskusiu o raste platov. Som hrdý na to, že sa celospoločenská diskusia o raste platov a zamestnávaní na Slovensku po takmer štvrťstoročí výrazne posunula vpred a my sme jej súčasťou. A to vďaka tomu, že sme tam stáli a bojovali spoločne napriek zložitosti situácie a nezávideniahodným podmienkam. Zmenili sme sa. Nebojíme sa stáť si za tým, čo si zaslúžime, nebojíme sa hovoriť o tom, čo sa musí zmeniť k lepšiemu. Bojujeme ďalej a ochotne podávame pomocnú ruku zamestnancom a odborárom na celom Slovensku, ktorí nás žiadajú o pomoc a podporu.