Možnosti akciových ponúk ďaleko výhodnejších, alebo chýbajúce benefity, ktoré som predtým mal a teraz nemám, zatlačenie do kúta kvôli jednému typu mobilného telefónu na ktorý vtedy vymysleli také podmienky aké vymysleli a potom na ten istý mobil časom zmenili úplne podmienky, ma prinútili napísať môjmu mobilnému operátorovi nasledujúci list:
Orange Slovensko, a.s.
Prievozská 6/A
821 09 Bratislava
Želám pekný deň.
Nechcem sa informovať o faktúrach a platbách, nechcem sa explicitne sťažovať, skôr mi ide o čosi iné, s čím by som sa Vám, ako môjmu mobilnému operátorovi, rád zveril.
S týmto telefónnym číslom som u Vás od roku 1998, keď som ho dostal ako súkromná osoba. Keď som neskôr založil s.r.o., previedol som si ho na firmu a pokračujem v ňom ďalej. Už vtedy ma trochu prekvapilo, že vďaka tomu ma beriete zase ako nového zákazníka a tým pádom všetky plusy, ktoré som u Vás mal, mi spadli. Ale toto sa dalo prežiť. Časom som sa u Vás dostal do exkluzívneho klubu V.I.P. a preto som aj užíval najväčší možný paušál V.I.P. 600. Zobral som telefóny na akciu a myslím, že medzi nami fungoval korektný vzťah vzhľadom na to, že vo firme sme mali tri telefónne čísla a (šialene drahý) mobilný internet, ktorý som bral tiež ako na "akciu" a rušil som ho nedávno. A ani tie ostatné dve telefónne čísla už nie sú u Vás, ale prenesené, lebo...
Keď som bol ešte V.I.P., Vaša starostlivosť bola skutočne až dojemná. Po príchode mobilného telefónu iPhone na Slovensko bola asi moja najväčšia chyba môj záujem o tento telefón. Končila mi viazanosť 18 mesiacov a preto som si vybral tento mobil. Lenže, jeho voľba ma PRINÚTILA opustiť V.I.P. paušál a zvoliť si paušál 3G s viazanosťou na 24 mesiacov, ktorý, zhodou okolností, stále používam najväčší. Iný program sa na iPhone v tom čase nedal vybrať. Platili sme, na naše pomery, pomerne slušné peniaze a keď sa to tak vezme, odvtedy skončila Vaša V.I.P. starostlivosť o mňa ako o firmu. Dobre. Jediná svetlá chvíľa bola ešte Vaša ponuka vymeniť iPhone 3G za 3GS, ktorú som využil a podpísal som viazanosť aj naďalej. Viac-menej sme prežili takto doteraz, no existencia ponúk na mobilný internet ma prinútila začať uvažovať, prečo ja mám platiť taký drahý internet Vám? U Vás som sa dozvedel, že už som mohol nejaký čas využívať službu lacnejšieho internetu. Ale, je mi jasné, pokiaľ je Vám niekto ochotný platiť viac, tak prečo by ste ho mali v tom rušiť? Internet u Vás som teda zrušil a v túto chvíľu využívam už službu iného operátora. Týmto som vyriešil mobilný internet. Ostatné dve telefónne čísla, na ktoré skončila viazanosť ma stále pokúšali predĺžiť viazanosť u Vás a zobrať nové mobilné telefóny. Ale problém. Jeden mobil užíva nepočujúca osoba a Vaše programy aj na sms sú pre jej potreby prehnané (všetky boli odskúšané) a neprehľadnosť vo Vašich ponukách spôsobila, že som sa stále, aj pri konzultáciách s pracovníkmi pre Vašu spoločnosť, nedostal k uspokojivému výsledku. A navyše, možnosť dať do viazanosti jeden konkrétny telefón práve pre nepočujúcu osobu... Doteraz mi to u Vás zisťujú. Pomaly 3 mesiace. A hľa... Ponuka inde zaujala. Vtedy som sa aj prvýkrát spýtal, čo sa bude dať urobiť s mojím paušálom a telefónom. Chcem upozorniť, že viem veľmi dobre, čo som podpisoval, takže mi to netreba pripomínať. Aj keď ste ma do toho dostali Vašimi vtedajšími podmienkami. Odpoveď už vtedy bola, ŽE SA TO NEDÁ. Hm... No dobre. Ponuka iného operátora doslova kopírovala naše potreby, takže dve telefónne čísla sa preniesli do O2. A nepočujúca osoba zobrala na splátky Samsung Galaxy i9000.
Dozvedel som sa, že o iného môjho známeho, napriek tomu, že mal pol roka iPhone 3GS sa starali veľmi pekne, t.č. už má iPhone 4, a tak som sa teda ešte raz ozval ku Vám, či existuje nejaká možnosť, ako riešiť moje potreby, alebo či je teda moja zmluva pevná a nemenná, ergo nedala by sa vyriešiť nejakým dodatkom s nanovo dohodnutými podmienkami, ktorý, ako všetci veľmi dobre vieme, náš právny systém a aj Vaša spoločnosť pozná. A veď návrat tých dvoch telefónnych čísel by som nevylúčil, nie sú viazané.
Odpoveď ma neprekvapila: Nie, NEDÁ SA. Nuž, skončil som u Vás kvôli iPhone ako V.I.P. zákazník. Áno, podpísal som to. A som uzrozumený s tým, že sa to do júla budúceho roku dať nebude, lebo až odvtedy sa môžete so mnou začať baviť o tom, čo by ste mohli urobiť pre mňa, aby som sa zase zaviazal. No moja odpoveď je nasledovná. Keď sa pre Vás NEDÁ teraz, mne sa NEBUDE DAŤ potom. Vydržím do októbra 2011 a potom sa s Vami rozlúčim. A mrzí ma to. O to viac, že som s Vami takmer od začiatku.
S pozdravom
Martin Šauša
konateľ
Priznám sa, odpoveď ešte nemám. A ani teraz prorokovať nebudem, akú odpoveď asi dostanem. A, prosím, nepokladajte toto ani ako sťažnosť. Sú to fakty, ktoré sa udiali. A som zvedavý na fakty, ktoré sa udejú.