
" Jedna vec je naučiť sa dva názvy z dejepisu alebo zo zemepisu a druhá je vedieť dobre držať v rukách nejaký nástroj a niečo pre túto krajinu urobiť..."
Autor týchto slov, mimochodom terajší slovenský premiér, to pravdepodobne tiež myslel dobre, keď sa takto prihovoril študentom stredných odborných škôl na výstave Murár 2012.
Rozumiem jeho snahe o motiváciu určitej skupiny mladých ľudí, ale nerozumiem tomu, prečo pritom musel uraziť tú druhú skupinu.
Vážne si pán premiér myslí, že ľudia čo študujú na gymnáziách a následne vysokých školách, nič pre túto krajinu nerobia ?
S porozumením som prijal snahu ministra Čaploviča o sprísnenie podmienok prijatia na gymnázia. Naozaj by to mali byť výberové školy pre tých, čo pripisujú vzdelaniu dôležitú úlohu v živote a nie príjemným štvorročným žúrom pre bohémsku mládež.
Iste. Niekto musí slovami premiéra aj vedieť dobre držať v rukách nástroj. Všetka úcta aj týmto mladým ľuďom. Lenže opäť tu máme tú cestu do pekla.
Podľa zámeru ministra školstva sa na propagáciu odborných škôl a učilíšť použije počas obdobia štyroch rokov 1,5 milióna eur. Aj keď opomenieme fakt, že je to v podstate v dnešnom trhovom svete neobjektívne zvýhodňovanie určitej skupiny, ostáva nám tu ešte niečo iné.
Vážne si pán minister myslí, že to takto funguje ? Že vyprodukujeme množstvo stavbárov, pekárov, cukrárov, kaderníkov a zrazu sa zázračne pre nich vytvoria pracovné miesta?
Nemôžem si pomôcť, ale pripomína mi to podobnú situáciu s výstavbou futbalových štadiónov po celom Slovensku. Autori tohto nápadu si takisto myslia, že to automaticky zaistí zvýšenie kvality slovenského futbalu. Asi nie je náhoda, že všetky tieto myšlienky sa rodia pod strechou toho istého ministerstva.
Takže len investujme milióny do filmových šotov, workshopov, nákupu tričiek a pier. Míňajme zbytočne peniaze namiesto toho, aby sme ich investovali do podpory podnikateľského prostredia na Slovensku.
Aby tu ľahšie mohli vznikať slovenské firmy, ktoré si sami časom vypýtajú potrebu stavbárov, pekárov, cukrárov a kaderníkov.
Ak by tomu tak bolo, potom by ani slovenský premiér nemusel chodiť na zahraničné cesty do sídla firiem s prosíkom, aby láskavo zostali na Slovensku.
Vzdelaný a pracovitý národ je totiž stále tou najlepšou reklamou....
Foto: topky.sk