
Túto „charitatívnu" aktivitu spustil pred minuloročnými Vianocami v rámci konkurenčného boja Kaufland a ostatné reťazce sa k zápasu o zákazníka chtiac-nechtiac pridali. Napokon, museli niečo urobiť, keďže tržby z predaja im v poslednom čase klesali.
Treba však povedať aj „B". Zlacnel len jeden druh rožkov a možno aj jeden druh chleba. A je veľký predpoklad, že ich gramáž šla na minimum povolenej percentuálnej odchýlky. Už nehovoriac o tom, že sa vraj znížilo aj percento tuku v týchto pekárenských výrobkoch.
To by však ešte nebolo to najhoršie....
Stratu, ktorá týmto zlacnením predajcom vznikne, si predsa musia niečím vykompenzovať. Takže zvýšte pozornosť pri nakupovaní ostatných výrobkov a to hlavne pri ich cenách.
Obchodníci však dobre vedia, prečo znížili práve cenu rožkov. Kupujeme ich skoro denne a mnohokrát si kvôli cene pečiva vyberáme aj predajňu, ktorú navštívime. A poznáte to. Idete kúpiť len rožky a napokon odchádzate s plným nákupným vozíkom...
Je však množstvo ďalších marketingových ťahov, ktoré učia svojich zamestnancov ich šéfovia. Najobľúbenejším je občasné premiestňovanie tovaru v predajni, ktoré nás vie tak rozčúliť, keď nevieme nájsť ten náš obľúbený výrobok.
Má to však svoj veľký význam. Pri hľadaní trebárs svojho jogurtu, ste donútení prepátrať skoro celú predajňu a tak sa vizuálne oboznámiť s tovarom, ktorý ste možno ani neplánovali kúpiť, ale nakoniec aj tak skončí vo vašom vozíku.
Výrobky v akciových cenách sú mnohokrát vo vyšších, alebo nižších regáloch a do úrovne vašich očí uložia tie drahšie, aby ste ich tiež kúpili. Tovar s končiacou sa záručnou dobou dajú dopredu a ten čerstvejší až za neho. A pri balenej zelenine a ovocí s určitosťou nájdete zamiešané aj menej kvalitné, alebo už hnijúce kusy.
„Dobrým" zvykom býva aj to, keď sa akciová cena v regáli nezhoduje s tou v pokladni. Preto treba radšej sledovať sumy na displeji, alebo aspoň dodatočne skontrolovať na pokladničnom lístku. Nehanbiť sa prípadné rozdiely reklamovať, lebo práve s tým počítajú. Väčšinou sa potom čudujú, ako sa to vôbec mohlo stať a najčastejšie to zvaľujú na brigádnikov, ktorí to buď domotali, alebo nestihli vymeniť.....
Skrátka nesmieme zabúdať, že obchodníkom ide hlavne o zisk. A samozrejme, nie o ten náš. A môže sa preto ľahko stať, že nás tie lacné rožky, vyjdu napokon sakramentsky draho...
Foto: peniaze.pravda.sk