
Zvlášť, keď vám zrak padne do ľavého horného okraja, kde je napísané: Kontaktné miesto- reklamácie a potom do pravého, kde sa veľkými modrými písmenami píše: Telefónny zoznam.
Ďalej nasleduje, klasický dátum vystavenia, desaťdňová splatnosť, variabilný symbol a samozrejme suma k úhrade vo výške 119,40 Euro.
A zaujímavý je aj text: „ Uverejnenie inzercie v oborovom a abecednom zozname Slovenský telefónny zoznam 2012 za obdobie dle zmluvných podmienok. To slovíčko „dle" zrejme vzniklo nesprávnym preložením z češtiny, čiže tu je možno náznak toho, odkiaľ vietor fúka...
No nezaplaťte faktúru, ktorú vám zaslalo, akoby oddelenie reklamácií, firmy Slovak Telekom.....
Aby som však nezabudol. V ľavom dolnom rohu je pod kódovými čiarkami a označením ISO, zamaskovaný tento oznam malými písmenkami:
Platba je celkom dobrovoľná. Prosím prečítajte si zmluvné podmienky na rube tejto listiny.
Keďže som od prírody zvedavý, otočil som túto listinu na jej rub. A musel som si zapáliť svetlo, lebo ináč by sa „Všeobecné obchodné podmienky" napísané akoby rozmazanou šedou farbou nedali ani prečítať. Pochopil som, že asi boli písané špeciálne pre slovenských dôchodcov.
Nebudem vás však zaťažovať celým textom a prejdem k hlavnej pointe.
„Zmluva medzi spoločnosťou a klientom bude považovaná v súlade s paragrafom 275 odst.4 Obchodného zákonníka za uzatvorenú, uhradením prvej platby zo strany klienta na účet spoločnosti s tým, že zmluva nadobúda účinnosť dňom pripísania čiastky prvej platby na účet spoločnosti. Zmluva bude uzatváraná na dobu 12 mesiacov odo dňa nadobudnutia jej účinnosti s tým, že po uplynutí doby platnosti bude bez ďalšieho predĺženia predĺžená na dobu ďalších dvanásť mesiacov v prípade, že niektorá zo zmluvných strán predĺženie Zmluvy nezruší písomným oznámením doručeným druhej zmluvnej strane, najneskôr mesiac pred uplynutím platnosti Zmluvy."
Neviem ako vy, ale ja to vnímam takto. Rozpošleme desaťtisícom klientom takúto „faktúru" a uvidíme koľkí sa chytia. Poznajúc mentalitu Slovákov a hlavne dôchodcov, radšej zaplatíme, aby sme nemali problémy. Ale tie týmto zaplatením ešte len začnú, lebo týmto úkonom uzavrieme s touto firmou samotnú zmluvu, s povinnosťou platiť aj naďalej za niečo, o čo sme vlastne ani vôbec nežiadali.
Samozrejme, že to majú právne ošetrené a budú tvrdiť, že klient si mal všetko dôkladne prečítať, kým sumu uhradil. Ale ja to aj tak vnímam ako svinstvo a pokus o uvedenie klienta do omylu.
Je pravda, že žijeme v trhovej dobe. Ale to neznamená, že sa k sebe musíme správať ako zvieratá. Pardón .......aj tie zabíjajú, len keď sú hladné....
Foto: telefonnyzoznam.info