Prečo ľudia pozerajú "Farmu".

Po náročnom pracovnom dni prídete večer domov s predstavou, že zasadnete do pohodlného kresla a pozriete si nejaký kvalitný film, alebo iný televízny program. Vezmete do ruky ovládač a po chvíľke prepínania zistíte, že v hlavnom vysielacom čase naše milé komerčné televízie dávajú zhodne svoje reality show....

Písmo: A- | A+
Diskusia  (44)
Obrázok blogu

Znechutene vstanete z kresla /alebo nie/ a nadávajúc rozmýšľate nad náhradným programom. „ Kto už len toto môže pozerať..." je zrejme otázka, ktorá vám ako prvá napadne.

Prečo teda určitá a podľa prieskumov sledovanosti aj relatívne dosť veľká skupina ľudí, pozerá rôzne reality show ?

1. Radi pozeráme cez kľúčovú dierku.

Zvedavosť je jedna z prirodzených ľudských vlastností. To, čo je vidieť cez kľúčovú dierku nás akosi prirodzene láka. Ešte radšej ako o sebe, ľudia rozprávajú o iných. Máte to možnosť počuť pri rozhovoroch na uliciach, alebo v kaviarňach. Životy iných sa nám mnohokrát zdajú vzrušujúcejšie, ako naše vlastné.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

2. Emócie nás lákajú.

Náš život je o emóciách. Vlastných, ale aj cudzích. Akokoľvek fundovaná, ale bez emócií vedená a suchopárna televízna diskusia nás skôr, či neskôr, začne nudiť. A hoci televíznym reality show môžeme vyčítať tisíc vecí, tak nedostatok emócií určite nie. Otázne je, či nás tieto niekedy vulgárne prejavené emócie obohacujú.

3. Dievča od susedov.

Možno sa mi to len zdá, ale mám taký pocit, že televízie sa čím ďalej tým viac, zameriavajú pri výbere účinkujúcich na ich „jednoduchosť". Zrejme už ľudí nebaví sledovať život „smotánky" a radšej pozorujú tie novo vznikajúce „celebrity" z ľudu, s ktorými sa dokážu skôr stotožniť. Je to takzvané dievča, alebo chlapec „od susedov".

SkryťVypnúť reklamu

4. Musíme byť „in".

O čom sa budeme v práci, alebo v škole baviť, keď nebudeme informovaní, kto komu vynadal, alebo kto sa s kým vyspal ? Veď budeme sociálne vylúčení z nášho kolektívu. Je faktom, že reality show pozerajú aj tí, čo na nich v podstate nadávajú. A o to televízii predsa ide.

5. Cieľom komerčnej televízie nie je vzdelávanie divákov, ale zisk.

Hlavne toto si musíme uvedomiť skôr, ako začneme vysielať hromy - blesky. A pokiaľ im vysoká sledovanosť ich reality show tieto zisky prináša, nemajú jediný dôvod to meniť. Čiže recept je strašne jednoduchý. Nepozerať a prepnúť trebárs na verejnoprávnu televíziu.

SkryťVypnúť reklamu

Otázkou zostáva, či je kam. Ale to je už iná reality show.....

Foto: aktuality.sk

Martin Štunda

Martin Štunda

Bloger 
  • Počet článkov:  353
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som cestujúci vo vesmírnom metre, ktorý pred 50 rokmi, vystúpil na zastávke, s názvom Zem. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

50 článkov
Karol Galek

Karol Galek

116 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

35 článkov
Tupou Ceruzou

Tupou Ceruzou

317 článkov
Marcel Rebro

Marcel Rebro

142 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu