
Priznám sa, že doteraz som aktívne nevyhľadal ani jeden jeho klip a možno zopár krát som bol „donútený", byť jeho pasívnym poslucháčom. Myslím si, že som človek, ktorý si váži silu a čistotu slova a ako taký sa neviem stotožniť s textami, ktoré sa rinú z úst Patrika Vrbovského alias Rytmusa. Ale nerešpektovať fakt, že obrovské množstvo hlavne mladých ľudí sa v ňom vidí a jeho texty odriekajú ako modlitbu, je podobná chyba ako nerešpektovať výsledky volieb a namiesto toho sa posmievať politikovi aj jeho voličom.
Porotca Rytmus vletel do súťaže „Československo hľadá Superstar" ako veľká a divoká rieka, ktorá si myslí, že ústi priamo do mora. Boli to samé "vypichovačky, vychytávačky a zabíjania"....A niekoľko kôl mu aj trvalo kým pochopil, že ten smiech, čo sa mu ozýva spoza chrbta nie je obdivný nad jeho zmyslom pre humor, ale skôr posmešný. Že ako porotca už nie je kráľ na tróne, ale skôr šašo pod trónom....
Patrik Vrbovský možno nečíta po večeroch Dostojevského, alebo Kafku, ale spočítať si, že dva a dva sú štyri, dokáže ľavou zadnou. A keď zistil, že jeho hip-hopový slovník, začína byť pre väčšinu obecenstva v sále a za televíznymi obrazovkami mierne povedané trápny, začal sa postupne meniť z Mr. Hyda na Dr. Jekylla. A treba priznať, že dosiahol to, čo chcel. O čo menej používa svoje typické výrazové prostriedky on sám, o to viac ich začínajú používať jeho kolegovia v porote a moderátori súťaže.
Neviem nakoľko vychádza jeho marketingová stratégia z vlastnej hlavy a nakoľko mu v tom radí jeho priateľka, Andie Práznovská, ktorá je mimochodom manažérkou speváčky Tiny. Ale každopádne funguje celkom dobre. Rytmus oslovil svojou hudbou, ale podľa mňa hlavne textami, dosť veľkú populáciu násť-ročných. Podarilo sa mu dostať do svojich pesničiek a klipov reč ulice a my teraz s hrôzou zisťujeme aká je tá ulica agresívna a vulgárna. A hlavne, koľko našich detí sa po tej ulici pohybuje. Len neviem, či si uvedomujeme, že na tú ulicu sme ich vyhnali hlavne my sami. Svojou „zaneprázdnenosťou" a nezáujmom.
Patrik Vrbovský, alebo Rytmus, je len produktom tejto doby. Doby, kde účel svätí prostriedky. Možno by bolo rozumné prestať sa ním už toľko zaoberať a začať sa viac venovať svojim deťom, ktoré hľadajú partnera na dialóg kdesi na ulici. A nechajme kráľa slovenského hip-hopu nech si striedavo nasadzuje masku Dr. Jekylla, alebo Mr. Hyda. Až kým nezistí, že má pre sebou už iba jedného diváka. Ktorý sa naňho pozerá zo zrkadla.