Ako vieme Ernesto Guevara de la Serna bol argentínsko-kubánsky lekár a marxistický revolucionár, jeden z hlavných veliteľov partizánskych jednotiek počas kubánskej revolúcie. Pre svoj boj za ideály sociálnej rovnosti a snahu nastoliť spravodlivejší politický režim v krajinách po celom svete sa jeho podobizeň dodnes stvárňuje na miliónoch tričkách nosených najmä mladými ľuďmi. Jeho portrét sa na pár dní ocitol aj na stene podpredsedu NR SR Ľuboša Blahu. V čom je rozdiel medzi tričkami a stenou kancelárie podpredsedu parlamentu? Okrem nominálneho rozdielu medzi súkromnou osobou s hľadajúcou sa dospievajúcou osobnosťou a verejným predstaviteľom s vyrovnanou dozretou osobnosťou? Markantná odlišnosť je v posolstve. Mladý človek s Che Guevarom na prsiach akoby vyjadroval nespokojnosť so stavom spoločnosti a vecí navôkol, jeho tričko je symbolom vzdoru, bojom proti keramickým trpaslíkom v záhradách alebo je iba nič neznamenajúcim módnym výstrelkom. Ľuboš Blaha nám svojím okultným zvesením obrazu prezidentky SR a inštaláciou obrazu kontroverznej a popletenej marxistickej ikony oznamuje, že demokraciu s vládou zákona ako režim neznáša napriek tomu, že je jeho čelným funkcionárom, že verí v konečné víťazstvo komunizmu vo svete a jeho udržateľnosť metódami ako to predviedol jeho idol po víťaznom prevrate na Kube. Popravami odporcov za účasti hostí na vojenskej základni La Cabana a vybudovaním gulagov sovietskeho typu, kde končili najmä obyvatelia, ktorí nesúhlasili s komunistickým režimom. So skrytým posolstvom pre prezidentku a predsedov opozičných strán, že šibenica môže stáť aj na nádvorí v Ilave. A pre nás ostatných, slobodu a demokraciu vyznávajúcich občanov, že pracovné tábory budú stáť v každom väčšom okresnom meste.
Už aby naši mladí začali nosiť tričká a mikiny s podobizňami Mahátmu Gándhího, Václava Havla alebo Martina Luthera Kinga juniora.