Pri zostavovaní vzdelávacieho projektu v stredne veľkom podniku zameranom na nákupné oddelenie mi vedúci oddelenia vrátil osnovu s pripomienkou, že oni elektronické výberové konania nepoužívajú a preto o tom ani nemusia vedieť. Keď som sa ho opýtal, čo si myslí o ich veľkých dodávateľoch, na ktorých sú ako podnik závislí, v sekunde pochopil kam mierim a s miernym "aha" povzdychnutím sa pousmial. Následne osnovu bez ďalších pripomienok odobril.

Je teda na mieste povedať si niečo o elektronických výberových konaniach. Existuje niekoľko základných typov, ktoré vaše nákupné oddelenie naučíme používať a správne administrovať:
dopytové konania známe aj ako FRX
- RFI - request for information
- RFQ - request for quotations
- RFP - request for proposal
- RFT - request for tenderdynamický nákupný systém
elektronické aukcie
- predajné a nákupné
- mono a multi-kriteriálne
- anglické, brazílske, holandské, Nipon a i.burzové platformy...
Prečo o týchto typoch výberových konaní píšem ako o efektívnych elektronických nástrojoch? Pretože všetky sa dajú robiť aj naozaj s prehľadom a má to viacero výhod:
Vedomostné a finančné zisky bez investícií
Rast odborného potenciálu pracovníkov nákupu
Štandardný nástroj na zrýchlenie práce nákupcu
Nákup v konkurenčne objektivizovaných tržných cenách
Pri prvých nákupoch skokové zníženie cien cca 10 - 40%
Riadený, flexibilný a dynamický nákupný proces
Objektivizačný audit ponúk dodávateľov
Znižovanie potenciálnych rizík
Kontrola nad obstarávacím procesom, dodávateľmi, obslužným personálom
Efektívne nastaviteľný proces kontroly a riadenia nákupu
Protokoly o celkovom priebehu e-výberových konaní okamžite po ukončení tendra
Dokumentácia pripravená na import do MIS...
Vaši dodávatelia a klienti využívajú elektronické nákupné nástroje ako priamu konkurenčnú výhodu. Aj proti Vám!
A čo Vy? Kedy Vám ukážem ako ich začať využívať?
Máte otázky? Pýtajte sa!
Do skorého nakupovania!