Na ktorú vlastnosť by ste sa pri prijímaní nového nákupcu zamerali ako prvú? Posledný workshop Efektívneho nákupu ma opäť presvedčil, že každému manažérovi ľudských zdrojov, alebo vedúcemu nákupu by som odporúčal zamerať sa na proaktivitu. Odborné vedomosti sa dajú naučiť, ale reaktívny nákupca je naozaj neupotrebiteľný.
Aký je teda ten proaktívny nákupca?
Proaktívny nákupca premýšľa, analyzuje, nastavuje taktiky a to všetko v dostatočnom časovom predstihu. Už Albert Einstein vyhlásil:
„Keby som mal k dispozícii hodinu na zvládnutie problému, na ktorom by závisel môj život, strávil by som 40 minút jeho štúdiom, 15 minút jeho analýzou a 5 minút jeho riešením.“

Obľúbené činnosti proaktívneho nákupcu:
myslieť, analyzovať, taktizovať a modelovať situácie vo variantných riešeniach
neustále mať pred očami hlavný cieľ strategického nákupu
vítať zmeny a komunikovať ich potrebu medzi kolegov
hodnotiť, kategorizovať a rozvíjať svojich dodávateľov
analyzovať procesy a navrhovať zlepšovania, inovácie v spolupráci s ostatnými oddeleniami, najmä však R&D
riadiť seba a spolupracovníkov
riadiť svoj čas a správne nastavovať priority
rozvíjať voje odborné vedomosti aj sociálne kompetencie
O niektorých bodoch budem podrobnejšie písať v ďalších článkoch. Do vtedy vášho nákupcu naučím potrebné odborné znalosti na zvládanie komplexných nákupných procesov.
Myšlienka na zamyslenie - mal by byť nákupca dobrý vyjednávač? Môj názor poznáte.
Váš Martin