Vlaky dnes predstavujú moderný spôsob dopravy, ktorý zabezpečuje masovosť a výrazne nižšie zaťaženie pre životné prostredie. Po prepočte strát času na cestu na letisko a bezpečnostných kontrol je vlak veľmi dobrým konkurentom aj lietadlám, čo sa týka prepravy na stredné vzdialenosti. Moderná dopravná infraštruktúra je predpokladom a motorom hospodárskeho rozvoja a zamestnanosti. Superrýchle vlaky jazdia už aj v Číne, z európskych peňazí sa stavajú po celej Európe a ... zdá sa, že Slovensku sa môžu akurát tak vyhnúť.
Niekedy bola na Slovensku pri moci vláda, ktorá dokázala Slovensko pretvoriť na hospodárskeho tigra a vzor pre ostatné stredoeurópske ekonomiky.
Odvtedy dokázal „ľavicový“ Smer spáchať ekonomickú vlastizradu, zlikvidovať slovenský hospodársky zázrak, premeniť Slovensko na podpriemer Európy, okradnúť vlastného chudobného voliča o 100 eur a okato mu vrátiť 10 eur; prísny ateista konvertoval na príkladného katolíka a je „pripravený“ páchať toto „dobro“ ďalej.
Istý čas vládna „ľavicová strana“ predstierala obranu slovenských záujmov siláckymi rečami voči okolitým krajinám, najmä tej južnej. Odkedy nemá v koalícii SNS, nezvláda už ani toto. Zdá sa dokonca, že sa Smer rozhodol nielen podkopať vlastnú národnú ekonomiku, ale za peniaze slovenských daňových poplatníkov financovať hospodársku obnovu práve Maďarska!
Niekedy v roku 2004 bola navrhnutá trasa rýchlovlaku z Paríža do strednej Európy , do Bratislavy. Toto prepojenie je spolufinancované obrovskými zdrojmi z Bruselu (teda aj odvodmi zo Slovenska do rozpočtu Únie). Konkrétne toto dielo bude spolufinancované Európskou komisiou v rozsahu cca 776 miliónov Eur!
V roku 2004 vládla na Slovensku vláda hodná svojho mena a zasluhujúca si uznanie za viditeľné pozitívne výsledky.
Dnes v roku 2014, pri vláde „ľavicového“ zberu, Slovensko prichádza (popri desiatkach ďalších stratených príležitostí a priamych škodách) o možnosť byť na trase tohto spomínaného rýchlovlaku. Bezpochyby priama účasť v tejto modernej dopravnej sieti by mala pre Slovensko ako celok nesmierny hospodársky význam.
Rýchlovlak stavaný z peňazí EU (teda aj z peňazí slovenských daňových poplatníkov) bude mať zrejme zástavku nie na Slovensku, ale v Maďarsku. Slovensko, ako jediná krajina z okolitých krajín !!! , bude mimo trasy rýchlovlaku. Pôvodná trasa z Paríža do Bratislavy sa zrejme Slovensku vyhne.
Tri krajiny pôvodnej trasy – Francúzsko, Nemecko a Rakúsko trasu budovali. Správa koordinátora prioritnej trasy P. Balázsa (je z Maďarska...) z októbra 2013 pozitívne vyzdvihuje úsilie a úspechy najmä Francúzska a Rakúska pri výstavbe tohto železničného koridoru. Naopak, o Slovensku je v nej len kritická zmienka. Napríklad: „Projekty v Bratislave zaznamenávajú vážne oneskorenie v porovnaní s pôvodnými plánmi.“
V novembri 2013 Európsky parlament schválil návrh nariadenia Európskeho parlamentu a Rady a pozmenil železničné trasy, ktoré bude únia do roku 2050 podporovať. Tento schválený návrh odkláňa trasu transeurópskej dopravnej siete z územia Slovenska na územie Maďarska do Gyóru, ďalej do Budapešti a ďalej na Balkán.
Zmena trasy rýchlovlaku bola akosi ticho odsúhlasená aj slovenskou vládou. Tak sa vyjadril aj Siim Kallas, podpredseda Európskej komisie pre dopravu.
Zmenu odsúhlasil Európsky parlament potom, čo Slovensko, mrzačené Smerom medzi rokmi 2006 a 2013, trestuhodne nekonalo.
Ako za zachovanie pôvodného trasovania zabojovali kvalifikovaní a neúnavní zástupcovia Slovenska v Európskom parlamente ?
Je dosť možné , že sa v rozhodnom čase (jeseň 2013) venovali voľbám do orgánov VUC, resp. rozjímali nad Vianocami, prípadne už strategicky mysleli na povianočnú plesovú sezónu. Okrem iniciatívy Jaroslava Pašku mi žiadna aktivita slovenských zástupcov v tejto extra a mimoriadne dôležitej veci nie je známa.
A koľkože to slov padlo v Európskom parlamente o východe Slovenska ? O Čiernej nad Tisou ? Zakreslí nám ju na európsku mapu európsky koordinátor z Maďarska ? Odváži sa aj Slovák ?
Rastislav Masnyk, kandidát na poslanca Európskeho parlamentu, SaS [/content>
O ušlom super vlaku a Čiernej nad Tisou
Vlaky dnes predstavujú moderný spôsob dopravy, ktorý zabezpečuje masovosť a výrazne nižšie zaťaženie pre životné prostredie. Po prepočte strát času na cestu na letisko a bezpečnostných kontrol je vlak veľmi dobrým konkurentom aj lietadlám, čo sa týka prepravy na stredné vzdialenosti. Moderná dopravná infraštruktúra je predpokladom a motorom hospodárskeho rozvoja a zamestnanosti.