"Poď už spať!" hovorí mi večer Lucka. Ležala v posteli, veľká lampa bola zhasnutá, len moja malá na pracovnom stole ju vyrušovala. Bol zimný semester, mňa čakala skúška, nuž som sa na ňu poctivo pripravovala...
"Ešte nemôžem, musím sa učiť."
"A čo také sa učíš?"
"Marketing."
"To je čo?" spýtala sa zvedavo.
Spomenula som si na trojriadkovú definíciu v knihe a... pravdupovediac, veľmi sa mi nechcelo vysvetľovať jej to vlastnými slovami...
"Luci, ja ťa naučím, čo to ten marketing je, chceš?" zaiskrilo sa mi v očiach...
"Dobre," súhlasila.
Prečítala som jej definíciu. Môžete si domyslieť, ako jej asi rozumela... Bola som zvedavá, ako zareaguje. A aj sa ozvala: "Zuzi, prečítaj mi to ešte raz a pomaly. Musím si to nechať prejsť hlavou."
Začala som teda čítať odznovu a pomaly...
"Marketing je spoločenský..."
"Počkaj!" - nasleduje pol minútová pauza, počas ktorej sa tvári veľmi múdro :)
"... a riadiaci...." - chvíľka ticha a potom sa ozvala: "To akože keď niekto riadi auto, alebo ako pani riaditeľka v škole?"
Ty kokso, ona nad tým tuším normálne rozmýšľa!
"Ako pani riaditeľka v škole," odpovedala som a mohli sme pokračovať.
"... proces..."
"Čo je to proces?" ...
Nuž, takýmito a podobnými otázkami sme si slovo po slove prešli celú definíciu... Trvalo to riadnu chvíľu, ale nakonci sa tvárila, že ju ako-tak (v rámci svojich možností :) pochopila. Potom som jej ju ešte asi trikrát zopakovala a ... ona ju normálne vedela! Celú spamäti!
Odvtedy sa kamaráti s Pánom Marketingom (ako ho nazvala).
Na druhý deň, keď ležala v posteli a ja som v ruke držala rozprávkovú kižku, že jej z nej prečítam na dobrú noc, hovorí mi: "Zuzi, neprečítaš mi zase o Pánovi Marketingovi?"
Takýmto ponukám sa neodoláva! :) Chytila som do ruky učebnicu a začala nahlas čítať. Môžete si byť istí, že tak rýchlo už dávno nezaspala :)
A tak každý večer, kým som sa učila na skúšku, zaspávala Lucia s čítaním zo skrípt miesto rozprávky... Odvtedy hrdo chodí a všetkým rozpráva, že vie, čo je to marketing :)
Ak by to náhodou niekoho zaujímalo... :)
Marketing je spoločenský a riadiaci proces, v ktorom jednotlivci a skupiny prostredníctvom výroby a výmeny produktov a hodnôt získavajú to, čo potrebujú a chcú. (P.Kotler, G.Armstrong)
PS: tohto roku to dopadlo podobne:
"Zuzi, poď už spať!"
"Prečítam ti o marketingu, chceš?" snažím sa použiť fintu z minulého roku.
"O marketingu?" žiadne nadšenie...
"Ty sa netešíš?" pýtam sa sklamaná.
"Teším!!!"
a už bolo ticho... :)