V polovičke roka 2022 bola rozbehnutá petícia týkajúcu sa hluku generovaného na diaľnici D2 v Bratislave v úseku most Lafranconi – tunel Sitiny. Diaľnica/ premávka vozidiel generuje hluk a akustické rázy (najmä od nákladných vozidiel) a Nabrežie arm.gen.L.Svobodu/ premávka vozidiel a električiek vytvára hluk a dunenie (najmä od nových, ťažkých električiek Škoda). Prekračovanie povolených hodnôt hluku bolo konštatované už 24.3.2004 v elaboráte znalca Ing. Hruškoviča, Bratislava. Prekračovanie povolených hodnôt hluku bolo následne potvrdené tak isto zo strany Národnej diaľničnej spoločnosti, a.s. - listom riaditeľa NDS, a.s.: Ing. Igora Chomu z 22.8.2007. Prekračovanie povolených hodnôt hluku bolo tak isto potvrdené v máji 2017 v elaboráte Klubu ZPS vo vibroakustike, Žilina. Zodpovedné organizácie - teda NDS, a.s a Magistrát hlavného mesta SR Bratislavy porušovali (aj) európsku legislatívu - nakoľko od roku 2016 riadne nespracovávajú Hlukové mapy teritória. (pozri zákon č. 2/2005 Zz a Nar. Vlády č. 43/2005 Zz.)
O závažnosti situácie rokovalo už aj miestne zastupiteľstvo Bratislava-Staré mesto a začiatkom roka (7.2.2023) prijalo uznesenie s požiadavkou na riešenie smerovanou na zodpovedné subjekty.
O aké požiadavky sa vlastne jedná?
Vo vzťahu k NDS, a.s.
1.oprava asfaltu okolo chybného dilatačného uzáveru na strane Starého mesta pri zjazde do Karlovej vsi
2.výmena všetkých vadne konštruovaných dilatačných uzáverov W3 (s rovnobežnými priečne cez vozovku uloženými nosnými prvkami) na Bratislavskej strane mosta Lafranconi za gumové
3.výmena asfaltu na celej trase od mosta Lafranconi až po tunel Sitiny za Tichý asfalt
4.realizácia protihlukových opatrení/ čiastočné prekrytie trasy na moste Lafranconi zahnutými protihlukovými stenami, vrátane zjazdov
5.realizácia protihlukových opatrení v Mlynskej doline
6.realizácia protihlukových opatrení/ tunelové prekrytie diaľnice pri výjazde z Tunela Sitiny a pod ulicou Buková
7.zníženie max. rýchlosti na moste Lafranconi a v Mlynskej doline na 80 km/h cez deň a 70km/h v noc a cez víkendy
Vo vzťahu k Magistrátu hlavného mesta SR Bratislavy sa navrhovalo
8.zníženie max. rýchlosti na Nábr. arm.gen.L.Svobodu v úseku od križovatky Žižková za križovatku Lafranconi na 40km/h
9.výmena vadnej antivibračnej rohože v električkovej trati na Dúbravsko Karloveskej radiale za bezchybnú.
Pre presnosť je treba azda uviesť, že tunel Sitiny doposiaľ nemá aj z dôvodu prekračovania záväzných hodnôt hluku finálne Užívacie povolenie - čo implikuje, že užívacie povolenie nebude možné vydať a prevádzku v tuneli bude musieť byť v roku 2024 zastavená.
Bolo by tiež potrebné uvažovať aj nad nutnosťou odškodnenia obyvateľov dotknutého regionu - keďže aj ťavy v ZOO dostali už pred 20 rokmi svoju protihlukovú stenu – no obyvatelia sa od roku 2004 dones odsúvali...
Pokiaľ sa niekto pod petíciu dolu chce pridať je vítaný a môže pridať svoj podpis. https://www.peticie.com/odhlunenie_mota_lafranconi_a_priahlej_dialnice
10. máj 2023 o 09:25
Páči sa: 1x
Prečítané: 161x
Aj ťavy v ZOO majú už 20 rokov svoju protihlukovú stenu !
Čo robiť s nelichotivou situáciou v Mlynskej doline v Bratislave?
Písmo:
A-
|
A+
Diskusia
(0)