Výrobky, ktoré používame majú svoju životnosť, po uplynutí ktorej ich nahradíme novými. Lenže životnosť je dvojaká, fyzická a morálna, do hry tak vstupujú okrem kvalitatívnych ukazovateľov aj móda, či spoločenská prestíž užívateľa.
Ako vtip dnes pôsobia vlastnosti prvého auta Volga GAZ 21, ktorá bola vyrábaná v rokoch 1956 - 1970. Bolo vyrobených okolo 638 000 kusov. Dodnes patrí medzi legendy sovietkych automobilov, uznávané nielen v Rusku, ale aj vo svete. Výstižne jej vlastnosti zhodnotil jej majiteľ, košický humorista Ander: "Bolo to neuveruteľné auto, nepotrebovalo žiadnu údržbu, nemalo žiadnu poruchu, neodlomila sa žiadna páčka či kľučka, nevypálila sa ani žiarovka. Potrebovalo len benzín."
Odvtedy prešli autá dlhým vývojom, ktorého cieľom bolo zníženie fyzickej životnosti auta. Dnes, u nás je životnosť štyri roky. Po tomto termíne už výrobca neručí za technické parametre auta a užívateľ, ak ho chce ďalej používať, musí dokladovať jeho spôsobilosť na prevádzku, absolvovaním skúšok v autorizovanom servise. Samozrejme za poplatok, čo je symbolický trest za používanie takého starého auta.
Podobným vývojom prešli všetky výrobky, ktoré používame, ak by sa nepodarilo znížiť životnotnosť klasickými metódami, museli by to urobiť tzv. kazítka, o ktorých sa veľa špekuluje. Reklama nás presviedča, že nie sme "in", ak nemeníme výrobky neustále. Nevadí, že nemáte peniaze, požičajte si. Reklama ovládla noviny, časopisy, rádiá, televízie, internet a zamorila aj verejný priestor, mestá, ulice, športoviská skrátka všetko, vrátane súkromných poštových schránok. Že je uspešná, o tom svedčí aj rastúci počet exekúcií, ktorý dosiahol alarmujúci stav. Je len otázkou času, kedy sa ním bude musieť zaoberať vláda a parlament.