
www.art-machine.co.uk" author=" " /> Mám pocit, že sme sa dali zmanipulovať dobre vymyslenou stratégiou televízii. Oni strčili do tohto "divadla" veľké peniaze na realizáciu a reklamu, no a my, radoví diváci, im ich pekne naháňame naspať. A ešte sa z toho tešíme a sme im vďační. Čakáme na ďalší diel, sledujeme, smskujeme... Pre niektorých z nás sa z toho stala mánia. Večer nejdeme na pivko s kamarátmi, ale klesneme na gauč a sledujeme krásne rozohranú hru. Držíme palce svojmu favoritovi, hneváme sa na krutú porotu a prípadné technické nedokonalosti. Čítame a pozeráme všetko, čo sa i len okrajovo týka tej našej reality show. Rozhovory sa netýkajú zvyčajných tém, ale toho, kto ako spieval, že mal vypadnúť niekto iný, že kto čo spieval a akú nevhodnú pesničku si vybral, ktoré "miliónové dievča" malo aké šaty a aké brepty porobili. Kto s kým chodí a komu poslali fanúšikovia kredit, že v show je nastrčený "čierny Peter", že Mojsejovci sú takí namyslení a nechutne bohatí a že by ich mal niekto konečne poslať do prd...Televízii je v podstate jedno, kto vyhrá. Hlavne, že stúúúpa sledovanosť a hrnú sa peniažky. Diera na trhu tu bola, to áno. Dlho tu nič podobné nebolo a teraz nám rastú reality show ako huby po daždi. Každá televízia chce mať tú svoju. Divákom potrvá pár mesiacov, kým sa podobných produktov presýtia. No a niektorí nebudú mať nikdy dosť, stanú sa závislí na tomto druhu vysielania. A televízie to dobre vedia. Je to skvelý biznis. Len čo skončí jedna, už nám budú ponúkať ďalšiu. Z neznámych ľudí sa zo dňa na deň stávajú hviezdy, idoly mladých, predmety snov teenageriek. Noviny sú plné najmä bulvárnych správ pomaly aj o tom, kto z nich si kedy prdol. Že ešte pred konkurzom boli nikto, nie je dôležité. Pár týždňov v telke a dobrá stratégia ich menia v novodobých hrdinov.Bez mučenia sa priznávam, že ja som si tento piatok večer nesadla k televízii a nenechala sa opantať čarom Superstar. Pustila som si animovanú rozprávku Dinosaur. Nebežala okolo nej popularizačná kampaň a pravdepodobne ju v žiadnej inej slovenskej domácnosti v tej večer nesledovali. Ale jej idea sa mi zdá hodnotnejšia ako v hociktorá reality show. Tým nechcem povedať, že tieto programy sú zlé. Určite deťom ublížia menej ako sledovanie krvavých amerických filmov podporujúcich v nich násilie a agresivitu. Ale aj toto je svojím spôsobom vymývanie mozgov.Sledujete reality show? Áno a ktorú? Hlasujete? Nerozmýšľate o tom, že by ste sa aj vy do niektorej prihlásili?