
Aj vám sa zdá text v perexe nelogický? Potom ste si pravdepodobne všimli aj to, že výčitky voči katolíckej cirkvi sú síce časté, no akési protichodné. Pozrime sa teda na tento problém z blízka. V perexe môžeme identifikovať dve najčastejšie výčitky voči katolíckej cirkvi:
1. mieša sa do politiky
2. nemieša sa do politiky
Vidíme teda, že kritika katolíckej cirkvi je protichodná a nelogická. Ja si však myslím, že ak v týchto dvoch bodoch identifikujeme spoločné znaky, zistíme, čo tvorí jej podstatu a teda, čo sa ňou má dosiahnuť. Znakom, ktorý tieto dva body spája však nie je nič iné, len kritika. (Aj keď sa v oboch bodoch spomína vzťah cirkvi voči politike tento spoločný bod nemôžeme považovať za adekvátny, keďže závery sú protichodné.) Podstatou kritiky, ktorá je vznášaná na katolícku cirkev je teda kritika pre kritiku. Síce často krát protichodná, neopodstatnená a nelogická, avšak dostatočne silná na to, aby dokázala očierniť.
Kritika sama o sebe nie je zlá. Často krát je podnetná, obzvlášť keď je oprávnená. Ak však kritizuje len, aby kritizovala má negatívny účinok a nevedie k ničomu, len k spleti negatívnych nálad, z ktorých však nepovstáva nič dobré. V tomto blogu môžeme vidieť, že kritika katolíckej cirkvi je postavená najmä na očierňovaní, ktoré sa nesnaží pracovať pomocou logických argumentov, nič nerieši, nie je konštruktívne, ale naopak zbytočné.
Otázkou však ostáva, či má mať takáto kritika miesto v masmédiách, odborných článkoch, či komentároch.