Quo Vadis železničná preprava na Slovensku?

Včera som po dlhšej dobe cestoval pravdepodobne tým najluxusnejším spojom, aký našincovi ponúkajú Železnice Slovenskej republiky. Konkrétne vlakom Inter City Gerlach. Po piatich hodínách cesty do Košíc a následnom prestupe a ďalšom cestovaní (či skôr teriganí), ktoré trvalo skoro 2 hodiny sme konečne došli do Humenného, samozrejme s meškaním. Po takom dlhom čase som už mal železničnej prepravy v podaní ŽSR akurát tak dosť. Bohužiaľ tragikomédia pokračovala aj doma.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (8)

Po príchode domov som sa navyše dočítal, že cena cestovných lístkov na vlak sa má zvýšiť. A vtedy som si povedal to je nehoráznosť. Veď to bol trest a nie služba, za ktorú by si mal slušný človek platiť.

Ja chápem, že železničná doprava na Slovensku a všetky firmy, ktoré ju prevádzkujú sú na tom finančne veľmi zle, ale zvyšovanie cien lístka považujem za zneužitie monopolného postavenia na trhu. Tento krok taktiež nechápem z toho dôvodu, že železnice sa popri zdražovaní nesnažia o zvýšenie štandardu nimi poskytovaných služieb. Čo tým myslím? Tak napríklad, že sa nesnažia o zrýchlenie prepravy, modernizáciu vozňov (zníženie hluku vo vozni i na staniciach pri brzdení, klimatizácia, elektrické zástrčky vo vozňoch, wifi pripojenie na internet, slušné WC, atď), zlepšenie služieb ponúkaných cestujúcim, trebárs, že steward, ktorý chodí po vlaku s vozíkom s občerstvením by náš vozeň navštívil častejšie ako dvakrát počas piatich hodín a podobne.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Samozrejme nejaké to zlepšenie je badateľné, no ja píšem o niečom viac ako je nasadenie tridsiatich klimatizovaných vozňov za posledných možno desať rokov(z ktorých na východnom Slovensku premávajú možno dva) a ktoré sú už teraz považované v celom vyspelom svete za zastarané.

Osobitnou kapitolou v tomto, zdá sa začarovanom kruhu, sú vlakušky. Tie len vykresľujú bezmocnoť a nemôžem sa ubrániť pojmu neodbornosť riešenia problémov Slovenských železníc. Nechápem ako môže niekto zamestnať pohľadné ženy na to, aby sa raz za 5 hodín cesty ukázali vo vozni bez toho, aby niečo spravili alebo aspoň povedali a pritom avizuje hromadné prepúšťanie.

SkryťVypnúť reklamu

Takže kam kráčaš železničná preprava na Slovensku?

Michal Čop

Michal Čop

Bloger 
  • Počet článkov:  21
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som Mišo zo Sniny. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Iveta Rall

Iveta Rall

91 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
INEKO

INEKO

117 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu