Zaujímavé je sledovať, pomaly sa rozbiehajúcu predvolebnú kampaň. Hlavne jeden jej neprehliadnuteľný fakt. Na podobné kampane idú nemalé finančné prostriedky, ktorými jednotlivé politické subjekty kŕmia reklamné agentúry. Samozrejme, tým najviac vyhovuje vypísanie predčasných volieb. Veď kto by sa nepotešil v ťažkých krízových časoch státisícom eur, zvlášť, keď prichádzajú o dva roky skôr než predpokladali? Faktom je však úmernosť vynaložených financií vzhľadom k percentám v prieskumoch. Dôvod na radosť majú určite v najsilnejšej opozičnej strane. Napriek tomu, že na kampaň nevynaložili žiadne, alebo minimálne financie, prieskumy ich štvrťroka pred voľbami označujú za víťazov.
Odpoveď, ktorá by zdôvodnila úspech, je jednoduchá a šokujúca zároveň. Voľby SMER-u nepomáhajú vyhrať len oslavy Medzinárodného dňa žien, stretnutia v kultúrnych domoch s dôchodcami, hoci tieto akcie majú vplyv na ich cieľovú skupinu, ale dôležitú rolu tu zohrávajú aj úhlavní nepriatelia Róberta Fica. Nemožno mu uprieť zásluhy, ako dokáže využiť vplyv tých klamárskych idiotských prostitútok, ako s obľubou označoval novinárov počas svojho vládnutia.
Ak sú informácie o schopnosti samovlády SMER-u pravdivé, potom očakávať, že parlamentné strany, ktoré vzídu z nasledujúcich volieb dokážu zopakovať prečíslenie z roku 2010, je rovnaké sci-fi ako prijatie reforiem gréckym ľudom.
Predčasné voľby budú kľúčovým momentom. Ich výsledok prinesie odpoveď na otázku, či majú Slováci, naozaj, krátku pamäť a 22 rokov im stačilo na to, aby zabudli čo prináša vláda jednej strany.