Včera večer/v noci (22. novembra 2009, nedeľa) som šiel domov zo sídliska KVP za konečnú zastávku autobusov 31 a 18, Myslava-Maša. Teste pred tým som si na internete overil, či mi ide spoj, alebo pôjdem pešo. Dopravný podnik mesta Košice sa zo svojho webu odkazuje na imhd.sk. Posledný autobus zo zástavky Grunt (pod sídliskom KVP) ide na Mašu o 23:10 (dôkaz). Cesta Grunt - Maša trvá pešo okolo 15 minút. Screenshot nerobím, verím, že sa práve dnes záhadne nezmení cestovný poriadok.
Mal som ešte chvíľu času, preto, aby som nešľapal pešo, počkal som u kamarátky 20 minút. Na zastávku som dorazil 23:04, tj. 6 minút pred odchodom. Čakal tam už iný cestujúci, ktorý, ako som neskôr zistil, tam stál už 30 minút skôr. Zmýlil si čas odchodu. Takže 31-ka skôr neodišla. Posledný (tretí) cestujúci prišiel trolejbusom č. 72 na Grunt. Podľa jeho slov, 31-ka na niekde pri Steelaréne predbiehala trolejbus. Spoj teda normálne išiel.
Spoje v nočných hodinách zvyknú chodiť trošku skôr, preto sa prispôsobujem. Na zastávku prídem 2-10 minút skôr.
Do 23:16 však autobus nedorazil. Vtedy som volal na dispečing DPMK prvý krát. Záver: šofér neberie vysielačku, porucha hlásená nie je.
23:21 nás už trpezlivosť prešla. Zavolal som na dispečing druhý krát. Na moje prekvapenie, zodvihli telefón. Dispečer ma informoval, že opäť žiadna odozva vo vysielačke. Dopravu domov sme teda riešili po svojom.
Žiadam:
nakoľko spoje chodia raz za hodinu, nie 2x ako to bolo dávnejšie, vyriešenie nechodiacich spojov(toto je pre mňa osobne už druhý prípad),
vysvetlenie, prečo k danej situácii došlo,
náhradu nákladov na dopravu domov.
S oficiálnym ospravedlnením sa neuspokojím.
Meškanie a skoršie odchody spojov tolerujem +/- 3 minúty, veď sme ľudia, nie stroje.
Druhý spomínaný prípad: opäť traja čakajúci cestujúci. 31-ka mešká dlhší čas, na dispečingu druhému cetujúcemu (bratovi) ako dôvod oznámili, že "cigáni na Maši okradli šoféra". Pritom Maša je druhá zastávka v smere jazdy autobusu a zároveň konečná zastávka danej trasy. Takisto sme zistili, že žiadna porucha hlásená nebola. Ďalej, ja osobne som bol na Námestí osloboditeľov, keď odtiaľ 31-ka odchádzala, na grunt som prišiel trolejom (ako tretí cestujúci v sťažnosti). To znamená, že:
spoj išiel, a niekde na úseku Námestie osloboditeľov - Grunt záhadne zmizol,
na Maši mohli okradnúť šoféra, ale nie šoféra meškajúceho autobusu.
Moje vysvetlenie problému(iba dohad): Na Mašu nechodí veľa ľudí, je trošku odruky. Na Luníku VIII(pri vysokoškolských internátoch Jedlíková) už šofér nemá cestujúcich. DPMK je neďaleko, otočí teda autobus a ide domov.
PS: číslo na dispečing je zverejnené na každej zastávke na cestovnom poriadku.
PPS: o priebehu vybavovania sťažnosti vás budem informovať.
PPPS: sťažnosť bola poslaná na DPMK(potvrdené prijatie), ako i staznosti.sme.sk