Ako na prednáške, tak aj na skúške

Dnes som skúšal Manažérsku komunikáciu, prvácky povinne-voliteľný predmet na druhom stupni. Priebeh skúšky mi ponúkol zaujímavé porovnania.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (12)

Zážitkovo vedené cvičenia v zimnom semestri sa stretli zväčša s pozitívnou odozvou, väčšine študentov sa simulácie a rôzne cvičenia páčili. Snažíme sa vylepšovať aj prednášky, aktualizovať obsah, pozývať hostí z praxe, komunikovať s publikom... aby sa nestalo, že prednášajúci si idú odrapkať obsah bez spätnej väzby naň a tento bude študentov nudiť. Napriek tomu nás (teda hlavne mňa, čo som mal tri štvrtiny prednášok) niektorí študenti za ne pri anonymnom dotazníkovom hodnotení semestra poriadne skritizovali: prednášky sú nudné, nemajú "šmrnc",... po prvom pokuse som tomu dala ešte jednu šancu, ale žiadna zmena...

V prvom momente ma to zasiahlo. Fakt ide do vylepšovania prednášok nemálo úsilia aj v nabitom semestri, hoci... treba povedať na rovinu, nie je na to toľko času, ako by si to možno vyžadovalo. A navyše ak už vyvíjate materiály 10 rokov, isté zažité predstavy sa nemenia tak rýchlo, ako keby ten istý obsah teraz skladal nejaký čerstvý absolvent VŠ - isto by to spravil príťažlivejšie. A navyše hlavne prvú prednášku mám každoročne v strese kvôli rozvrhovým doťahovačkám v jej úvode, takže verím, že môj prednášací výkon odlákal polovicu auly hneď na začiatku a potom mohol byť už iba lepší.

Tak či tak, dlhodobo nízky záujem o prednášky v posledných rokoch nás aj s kolegom trápi a nevieme prísť na to prečo. Je jednoduché viniť študentov - že tí súčasní sú príliš nároční, chcú všetko dostať na podnose a v kvalite ako na Harvarde a iné ich nezaujme. Ale treba sa pozrieť hlavne na seba. A tu poriadna rana od pár prostorekých anonymov padla na úrodnú pôdu a podľa konkrétnych námetov z dodatočného feedbacku sa pokúsime o rok opäť polepšiť. Tentoraz viac vo forme ako v obsahu.

Na druhú stranu niektoré študentky z tých istých dvoch študijných skupín, odkiaľ tvrdá kritika prišla, (a možno aj tie isté, to však len hádam) ma dnes obdarúvali kyslými xichtami, keď im po písomke vyšlo C-čko, prípadne B-čko, a to sa im málilo... Nuž jednoducho povedané, keby na tu nudu do prednáškovej sály aspoň občas zablúdili a vydržali tie naše "pridlhé diskusie od témy", v ktorých sme spoločne hlbšie rozoberali tézy nadhodenej teórie a hľadali jej praktické uplatnenie, možno by sa im potom ľahšie pripravilo na A-čko. To však vzhľadom na zámerne nastavený systém hodnotenia (oddeliť poctivejších od ostatných) je pri absencii prednášok náročnejšie splniť, aj keď sa to dá. Aj dnes bolo také A-čko.

Nuž, mohol by som sa v duchu smiať ("tak vám treba, keď sa vám nepáčili moje prednášky"), ale je mi ich vlastne ľúto. Ľúto za tie postoje a očakávanie viac od druhých ako od seba. V živote to budú mať ťažšie, kým si ich neuvedomia. Ale možno sa mýlim a ony dokážu naštudované dobre zúročiť a presadia sa oveľa úspešnejšie ako tí, s ktorými sme si fajn podebatili každý týždeň na prednáške, dnes mi odovzdali písomky, ktoré bolo radosť čítať, a tak podľa pravidiel majú zaslúžené A-čko. Veď úspech v škole neznamená úspech v živote. Mám ale pocit, že tí, čo sa dokážu trochu zaťať, vydržať a trebárs prispieť ku kvalite prednášok, ktoré sa im nepáčia, konštruktívnym návrhom priamo do očí majú oproti tým s ignoráciou a anonymnou kritikou šancí viac.

V každom prípade ďakujem tým i tým za všetku spätnú väzbu a za príležitosť, že vôbec o tom môžem takto teraz písať.

Michal Žarnay

Michal Žarnay

Bloger 
  • Počet článkov:  30
  •  | 
  • Páči sa:  1x

Dosiaľ hlavne učiteľ dospelých ľudí a občiansky aktivista. Píšem o tom, na čo práve najviac myslím. Zoznam autorových rubrík:  SpoločnosťŠpanielskoNezaradené

Prémioví blogeri

Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

50 článkov
Radko Mačuha

Radko Mačuha

245 článkov
Pavel Macko

Pavel Macko

189 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Karol Galek

Karol Galek

116 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

36 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu