To bol hlavný dôvod, pre ktorý som si stopol vlak, keď som nedávno potreboval skočiť zo Žarnovice do nášho hlavného mesta. Chcel som ísť zavčas rána, tak som si večer zabehol na našu hlavnú stanicu a oslovil mladíka za pokladňou otázkou či mi vie predať lístok aj na zajtrajší deň.
- Ná ako? – znela jeho súhlasná odpoveď . To ma posmelilo aby som sa pokúsil predostrieť mu svoju žiadosť, čo ako iste zistíte bola fuška.
Ráno totiž nejde žiadny priamy rýchlik ZC – BA, ale iba osobák do Levíc a odtiaľ Expres Hron vo veľkom štýle do BA. Mladík mi navrhol aby som si kúpil lístok iba do LV a tam si kúpil ďalší do BA. S tým som nemohol súhlasiť, keďže som chcel možno poslednýkrát využiť možnosť študentov cestovať za polovicu. Na to ale treba mať 1 lístok ZC – BA. To však tento operátor tlačiarne na lístky nechcel pochopiť a vytrvalo mi núkal svoju alternatívu. Tu sa chcem poďakovať pokladníčke, s ktorou sa mimochodom stále vykecával cez mobil, že ho usmernila a vytúžený lístok na rýchlik ZC – BA mi predal. No nezabudol ma upozorniť, že v LV si mám na ten Expres Hron kúpiť expresný príplatok, čo mal zase od svojej pokladníčky. Že vraj tam mám 13 minút a to stíham.
V Leviciach som vystúpil z osobáka 6:40. Ľudí ako keby ceny padli na polovicu, dlhý rad a iba jedna pokladňa v prevádzke. Dúfajúc, že to stíham, zaradil som sa do radu a tŕpol či mi ten expres neujde. Stihol som to a oboznamujem staršiu pani pri lístkoch, že mám lístok na rýchlik do BA, ale že chcem od nej expresný príplatok. Divne na mňa pozrela, že vraj mi netreba, keď už mám rýchlikový a už sa venovala ďalšiemu.
S určitým zmetkom v duši som si sadol do práve došlého Expresu Hron (inak respect: pohodlíčko + klíma) a tŕpol som znovu. Čo mi povie sprievodca? „Kdo je tady hňup?“ Budem sa s ním naťahovať ak ten príplatok potrebujem? Za tých pár korún?
Sprievodca prišiel. Lístok mi štikol. A už ho nebolo.
„A co z toho jako vyplývá?“ Kultúra cestovania, dá sa, ale rannému stresu cestujúceho, teda mňa, sa dá predísť už aj tým, že personál, ktorý je v priamom kontakte s klientom – cestujúcim bude vyškolený. Aspoň čo sa týka znalosti produktov a služieb. Veď na čo si dnes pridávať ďalší zbytočný stres.