Často sa stáva, že nakupujem cez rôzne internetové obchody. Preto mi aj dosť často chodia balíčky poštou alebo kuriérom. Jedného dňa mi však prišla neidentifikovateľná krabička oblepená bielou páskou s nápisom najväčšieho internetového kníhkupectva na Slovensku. Nič som si v tej dobe od nich neobjednávala a ani som nevedela o ničom, čo by prišlo s meškaním. Okrem toho obal ani nepripomínal, že by mal v sebe skrývať knihu. Otvárala som ju teda s o to väčším napätím. Obsah krabičky bol natoľko chránení, že som sa k nemu prebojovala až po niekoľkých minútach. A tam veľký červený hrnček znova s logom kníhkupectva, ktoré začínalo ako malý kamenný obchodík v Martine. Hmm... Našťastie útroby nedobytnej zásielky obsahovali aj vysvetlenie. Niečo v zmysle za odmenu... s vďakou... No nepoteší to človeka, keď mu len tak dá niekto niečo, za to, že je, že je zákazníkom, že prispieva do diskusií? Mňa to teda veľmi potešilo.
Sledujem ich facebookovú stránku kníhkupectva veľmi podrobne. Vždy tam trpezlivo a v dostatočne krátkej časovej lehote odpovedajú na rôzne otázky zákazníkov. Trpezlivo preto, lebo otázky sa často opakujú, skalní by vedeli odpovedať bez rozmýšľania. Ale administrátori nikoho neobijú s textom hľadaj v predošlých správach..., práve naopak, každému odpovedia a samozrejme radi pomôžu a vyhovejú požiadavkám svojich zákazníkov. Kto by nechcel pracovať v takej pohodovej firme? Preto, keď vyhlásili konkurz, napísala som. Síce nie s veľkými očakávaniami, ktoré sa aj naplnili. Prišiel mi e-mail, že boli aj lepší, ale napriek tomu si môžem v internetovom obchode uplatniť poukážku na istú sumu. Každého milovníka kníh (o to viac študenta) poteší takáto injekcia na nákup. Ihneď som si objednala knihu, aj keď bolo okolo polnoci. No v návale šťastia som zabudla pri objednávaní uviesť kód zľavy. Žiadny problém. Napísala som na FB a administrátori to ešte v ten deň vyriešili.
Ešte je jedna pekná vec, ktorú musím spomenúť. Anjelské drobné, na ktoré môžete zaokrúhliť svoj online nákup a tieto peniažky potom idú na dobrú vec.
Okrem toho, že sú takíto ústretoví k svojim „virtuálnym" zákazníkom, sú skvelí zamestnanci aj v kamenných kníhkupectvách. Hoci sa niektoré nachádzajú v obchodných centrách, je tam skvelá pohodová atmosféra, milý personál, možnosť posedieť si pri kávičke, a tak ďalej, a tak ďalej. Radšej raz vidieť ako stokrát počuť (v tomto prípade čítať).
Viacerí by si mali osvojiť takúto predajnú filozofiu a budovať si svojich stálych zákazníkov, ktorí sa budú radi vracať na miesto, kde boli spokojní a kde dostali okrem nákupu aj niečo navyše. To niečo môže byť len úsmev, rýchle a jednoduché vybavovanie a podobne. Prajem tejto firme ešte veľa úspechov.