Zaujať ludí nie je jednoduché, hlavne ak ide o projekt online fakturácie, ktorý má špecifické publikum (rozumej malé). Slabá interakcia followerov aj návštevníkov blogu mňa ani kolegov príliž netešia. Možno je to naozaj aj tým špecifickým publikom, ale možno je to štýlom príspevkov. A to by som chcel zlepšiť.
Preto som sa prihlásil do online kurzu Content Strategy for Professionals: Engaging Audiences for Your Organization, ktorý poriada americká Northwestern University cez coursera.org, na ktorý ma upozornil kolega. Bol som prekvapený aké množstvo kurzov na tomto webe je možné absolvovať zadarmo (hoci ak chceš overiteľný certifikát musíš si priplatiť) a stoja za nimi veľké svetové univerzity.
Kurz, na ktorý som sa prihlásil je zameraný na strategický obsah. Je to teda niečo, čo ludia chcú čítat, chcú to čítať vtedy, kedy im to vyhovuje a kde im to vyhovuje. Kurz je rozdelený na 6 týžnov, v každom sa preberá iná téma a záverom je vypracovanie prípadovej štúdie - Shenshi.
Shenshi je fiktívna čínska spoločnosť, ktorá vyrába módne oblečenie pre mladých mužov. Vie ho vyrobiť rýchlo a lacno a distribuovať do celého sveta. Ide o takzvanú "fast fashion". Niektorí by povedali, že je to lacná kópia kolekcie veľkých módnych domov z Milána, Londýna či New Yorku. A táto spoločnosť sa chce dostať na lokálny trh a každý študent má vytvoriť kampaň, aby sa značka uchytila a zaujala cieľové publikum.
Aktuálne prebieha 3. týždeň kurzu a doteraz ma asi najviac zaujal, pretože dáva konkrétne rady ako byť dobrým copywriterom. Rada prvá: "Píš veľa a čítaj veľa". A tak píšem a budem sa snažiť písať viac, a nie len o tomto kurze, ale aj o tom čo zažijem, čo ma osloví a o čom budem mať potrebu napísať na tento online "papier".