Ako stanoviť cenu nehnuteľnosti a neprestreliť? Nič jednoduché.

Pokiaľ ide o ceny nehnuteľností, až príliš často majitelia používajú metódu – “Hodím cenu na trh a uvidím, čo to prinesie”. Nesprávne stanovenie ceny je veľmi časté.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (7)
Obrázok blogu

Najčastejšie stratégie a zároveň mýty o stanovení ceny nehnuteľnosti:

1. Vezmem, čo som za nehnuteľnosť zaplatil, pridám to, čo som do nej vrazil a mám jej aktuálnu cenu.

2. Aby bolo možné vyjednávať je potrebné stanoviť predajnú cenu omnoho vyššie ako je požadovaná cena.

Prečo tieto taktiky nefungujú?

Taktika č. 1

Predaj auta je to, kde sa dá tento prístup aplikovať. Môžeme sa pozrieť na web niektorého z autobazárov, vyberieme značku, model, rok a najazdené kilometre a zistíme, aká je trhová hodnota auta.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

No hodnota nehnuteľnosti nie je určená majiteľom alebo realitným agentom, je určená samotným trhom – tzn. tým, čo reálne zaplatili kupujúci v poslednej dobe za podobné nehnuteľnosti v rovnakej oblasti.

Pritom obrovský vplyv má vek a stav predávanej nehnuteľnosti. Nehnuteľnosti, ktoré sú vybavené modernými interiérmi sa môžu predávať pomerne drahšie.

Taktika č. 2

Toto je jedna z najťažších vecí na pochopenie pre predávajúcich. Majú totiž pocit, že ak nepridajú k svojej požadovanej cene ešte 10 alebo 20 percent navrch, skončia nakoniec pri nižšej realizačnej cene.

Naopak práve nehnuteľnosti ocenené strategicky, vo väčšine prípadov agresívne, generujú najväčšiu aktivitu potenciálnych záujemcov o kúpu.

SkryťVypnúť reklamu

3 najväčšie riziká extrémneho nadhodnotenia Vašej nehnuteľnosti:

1. Inzeráty sú prehliadané potenciálnymi záujemcami, ktorí majú pocit, že si nehnuteľnosť nemôžu dovoliť.

2. Potenciálni záujemcovia si myslia, že predávajúci nie sú prístupní rokovaniu o cene, keďže tá je vedome stanovená príliš vysoko. Stáva sa, že aj keď požiadate záujemcu o vyjadrenie jeho ponuky, ten nakoniec radšej prejde ku predávajúcemu, ktorý sa od začiatku javí ako prístupný rokovaniu o cene.

3. Čím dlhšie na trhu, tým sa hodnota znižuje. Stratégia postupného znižovania ceny vedie k oveľa menšiemu záujmu potenciálnych kupujúcich, ako stratégia agresívnej ceny od samého začiatku. Dokonca sa stáva, že keď potenciálni kupujúci vidia, že cena postupne klesá začnú hrať hru a sledujú, až ako nízko ju predávajúci pustí.

SkryťVypnúť reklamu

Čo väčšinou funguje?

Stratégia, ktorá kombinuje agresívnu cenu, kvalitný marketing a silné zastúpenie.

Milan Čierťažský

Milan Čierťažský

Bloger 
  • Počet článkov:  6
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Od roku 2013 som majiteľom a konateľom spoločnosti INOR s.r.o., ktorá vedie tri divízie - reality, stavba, development. Klientom pomáham s kúpou a predajom ich nehnuteľností, s výstavbou ich vysnívaných domovov a tiež s prípravou a realizáciou developerských projektov. Moja filozofia je jednoduchá - Vaše starosti preberáme my. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
INESS

INESS

110 článkov
INEKO

INEKO

117 článkov
Marian Nanias

Marian Nanias

278 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

767 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu