Keď pani Vášáryovú schválilo SDKÚ-DS v polovici júla ako kandidátku na primátorku Bratislavy, oznámila, že do týždňa zverejní tézy svojho volebného programu. Prešli dva mesiace a nič. Keď získala podporu ostatných pravicových strán, vyjadrila sa, že ona sa nemusí občanov nič pýtať, že vie, čo treba robiť. A potom zverejnila svoj volebný program a povedala, že nechce električkou ukrižovať Petržalku.
Ja som začal pripravovať volebný program už na jar. Dal som dokopy skupinu odborníkov na dopravu, lebo som si bol vedomý toho, že to je jeden z kľúčových problémov Bratislavy a riešenie musí byť v prvom rade odborné. V tejto skupine sme dali dokopy odborné materiály, veľa sme diskutovali a potom sme načrtli základné tézy pre zlepšenie dopravy v meste. Takéto tézy som pripravil aj pre oblasť otvorenej samosprávy a spolu s ďalšími odborníkmi aj pre zlepšenie kvality života v meste.
Tézy volebného programu som zverejnil koncom júna a začiatkom júla a bral som ich ako podklad na diskusiu v rámci kampane Hovorme spolu o Bratislave. Do konca septembra sa do nej zapojilo 485 obyvateľov mesta. Ich podnety a návrhy predstavujú desiatky strán textu a sú veľmi inšpiratívne. Každý jeden text som si prečítal a snažil som sa dobré návrhy zapracovať do textu volebného programu. O návrhoch v doprave sme diskutovali v odbornej skupine, aby bolo zaručené ich odborné posúdenie.
Výsledkom je program zmeny pre Bratislavu. Najpodstatnejšou zmenou, ktorú navrhujem, je zmeniť vzťah samosprávy k občanovi, ktorý je vyjadrený slovami otvorená samospráva. To je samospráva, ktorá poskytuje občanom všetky informácie, aj nad rámec zákona, ktorá koná transparentne pod verejnou kontrolou a ktorá sa snaží vtiahnuť občana do spolurozhodovania o zásadných otázkach života mesta. Preto chcem zaviesť verejné pripomienkové konanie ku všetkým zásadným materiálom, ktoré budú predkladané do mestského zastupiteľstva, pričom k pripomienkam občanov sa bude musieť mesto vyjadriť. Takisto navrhujem zaviesť aj participatívny rozpočet, kde o časti rozpočtu mesta rozhodujú občania a poslanci ich rozhodnutie akceptujú. Myšlienka vznikla v Latinskej Amerike, ale využívajú ju aj veľké mestá v Európe, ako Hamburg, Bonn, Pariž, Rím a mnohé ďalšie. Takýto prístup samosprávy aktivizuje občanov, ktorí navrhujú kroky k tomu, aby sa im v meste žilo lepšie. To určite pomôže aj Bratislave. Som presvedčený, že jej najväčším bohatstvom sú ľudia, ktorí v nej žijú.
Spolu s nimi sa budú dať zvládnuť aj potrebné kroky v oblasti dopravy, kde je nutné zaviesť koľajovú dopravu do Petržalky, zaviesť preferenciu verejnej dopravy pred individuálnou, aby nás MHD dopravila do cieľa rýchlejšie ako osobné auto, zvýšiť podiel cyklistickej dopravy a mnohé ďalšie zmeny. Tak bude treba riešiť aj otázky kvality života, ktoré budú mať pre mladé rodiny napríklad podobu jaslí za dostupné peniaze, pre seniorov podobu podmienok na aktívne starnutie a kvalitné sociálne služby a pre všetkých podobu regulovaného investičného rozvoja, aby na prvom mieste rozvoja mesta bol verejný záujem a nie záujmy developerov.
Je toho veľa, čo je potrebné v Bratislave zmeniť. Niečo sa dá urobiť rýchlo, niečo bude trvať dlhšie. Mnohí sa pýtajú, odkiaľ na to mesto vezme peniaze. Odpovede dáva môj volebný program, ale určite v ňom nie je všetko. Ak sa zmení fungovanie mesta vo vzťahu k svojim občanom, som presvedčený, že tá zmena sa nám spoločne podarí.
27. okt 2010 o 12:24
Páči sa: 0x
Prečítané: 2 819x
Keď dvaja robia to isté, nemusí to byť to isté
Kandidátka na primátorku Bratislavy Magda Vášáryová zverejnila svoj volebný program koncom septembra, pár dní potom ako sa dohodlo päť pravicových strán, že ju podporia. Ja som zverejnil svoj volebný program v polovici októbra, po štvormesačnej verejnej diskusii k tézam programu a po odbornej konferencii, kde sme diskutovali s občianskymi združeniami v meste.
Písmo:
A-
|
A+
Diskusia
(96)