Prechádzame od projektov k realizácii, najmä, ale nielen v doprave

Ak by som mal rok 2014 pre Bratislavu charakterizovať jednou vetou povedal by som, že to bude rozvojový rok, ale aj ďalší ozdravný rok. Uplynulé tri roky sme zodpovedne znižovali vysoké zadlženie mesta, aby sme jeho rozvoj postavili na zdravé finančné základy. Súčasne sme tento čas využili na prípravu a rozbehnutie dôležitých projektov, najmä v doprave, ktoré tento rok začnú prinášať viditeľné ovocie.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (15)

Najväčším dopravným projektom pre Bratislavu je už spustená rekonštrukcia Starého mosta a výstavba električkovej trate do Petržalky. Začalo sa rozoberaním mostnej konštrukcie a teraz bude dodávateľ riešiť na Štúrovej ulici prekládku inžinierskych sietí vrátane kanalizačného zberača, ktorý sa nachádza päť metrov pod zemou. Celá výstavba bude ukončená v roku 2015 a bude to po dlhých rokoch najväčšia dopravná stavba v meste.

V roku 2014 začnú v Bratislave premávať nové trolejbusy, kúpené s podporou európskych fondov. Rovnako na základe rozhodnutia poslancov Mestského zastupiteľstva bude na úver obstaraných aj 50 nových autobusov, ktoré by mali v uliciach jazdiť už koncom roka.

Pri rozvoji dopravnej infraštruktúry zmodernizujeme trať v Dúbravke, ktorá je v havarijnom stave a pristúpime aj k obnoveniu trate na hlavnú stanicu. Práve obnovenie linky električky na hlavnú stanicu považujem za mimoriadne dôležité, po dvoch rokov čakania nás dopredu posúvajú európske fondy. Trať obnovíme v dvoch režimoch – od Radlinského po ministerstvo financií natrvalo z fondov, od ministerstva až po obratisko v dočasnom režime, aj za príspevku súkromného investora.

Takisto budeme rozširovať trolejbusovú trať na Trenčianskej a na Gaštanovej ulici. Robíme to aj preto, že trolejbusy sú ekologickým spôsobom dopravy a navyše – sú aj menej hlučné ako autobusy. V tomto roku budeme realizovať aj ďalšie úseky cyklistických trás, v rozpočte je navrhovaných zhruba 400 tisíc eur. Chceme spustiť prípravu a postupné budovanie cyklotrasy na Devínskej ceste, keďže minulý rok sme vďaka súťaži našli riešenie tohto úseku.

V tomto roku by mali pribudnúť aj menšie dopravné projekty, najmä v oblasti preferencie verejnej dopravy – či už to budú vyhradené pruhy alebo úprava cestných svetelných signalizácií v križovatkách v prospech hromadnej dopravy. Uvedomujeme si, že nestačí mať len nové vozidlá a zrekonštruované trate, ale chceme, aby MHD prepravovala cestujúcich aj rýchlejšie ako doposiaľ, a rýchlejšie než osobnou automobilovou dopravou.

Pri zvyšovaní kvality života bude významným projektom dokončenie výstavby nájomného domu na Čapajevovej ulici v Petržalke. Ide o investíciu za 2,8 milióna eur z mestských peňazí a je to signál, že mesto mení politiku v oblasti bývania. A bude stavať ďalšie bytové domy, ale aj obnovovať existujúce. Na rok 2014 máme naplánovanú rekonštrukciu ubytovne na Habánskom mlyne na nájomný bytový dom. V rozpočte na tento rok je aj podpora mnohodetným rodinám, modernizácia zariadení pre seniorov, ktoré sme robili aj v predošlých dvoch rokoch a to aj napriek finančným problémom, ktoré mesto má.

V oblasti zelene a životného prostredia pristúpime k revitalizácii Horského parku, kde skrášlime vstupný priestor a opravíme osvetlenie. Výzvou pre rok 2014 je pre nás odstraňovanie čiernych skládok, kde sme v minulom roku urobili odstránili s mestskými časťami a dobrovoľníkmi 420 ton odpadu. V tejto spolupráci chceme pokračovať. Rovnako sme začali robiť poriadok s vonkajšou reklamou. Možno ste si všimli, že z Vtáčej bašty na Staromestskej ulici zmizla veľká reklama. Rovnako zmizla časť reklamných plôch zo stredových deliacich pásov a na Bajkalskej ulici sme namiesto nich vysadili 122 nových stromov. To všetko sme dosiahli napriek tomu, že sa zatiaľ nezmenil stavebný zákon, ktorý by mal mestu priniesť ďalšie nástroje, ako sa s nelegálnou reklamou vysporiadať.

Treťou prioritnou oblasťou roku 2014 ostáva otvorená samospráva, v ktorej sme zrealizovali najviac opatrení a predsavzatí. Predpokladáme, že v tomto roku schválime v zastupiteľstve etický kódex volených predstaviteľov mesta, ktorý by mal špecifikovať otvorenosť a transparentnosť pre primátora, poslancov zastupiteľstva, hlavného kontrolóra či hlavnú architektku. Na úrovni magistrátu je už v platnosti etický kódex zamestnancov. Určite budeme pokračovať v dobrej praxi verejných prezentácií veľkých investičných zámerov, pretože chceme, aby sa obyvatelia mohli k dôležitým veciam vyjadriť a ovplyvniť ich.

Toto všetko plánujeme vykonať napriek tomu, že aj v roku 2014 budeme pokračovať v ozdravovaní mestských financií. Spoliehame sa na podporu európskych fondov pri rozvojových projektoch, ale aj zodpovedné hospodárenie, ktoré prinieslo výsledky z uplynulé tri roky a umožnilo nám realizovať menšie rozvojové projekty aj za peniaze mesta. 

Ak vás zaujíma, čo sme v Bratislave zrealizovali v rokoch 2011 – 2013, zostavili sme obrazovú bilanciu, ktorú nájdete na tejto adrese: http://ftacnik.sk/bilancia

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
Obrázok blogu


Rekonštrukcia Starého mosta

Obrázok blogu


Objednali sme 30 nových električiek a 80 trolejbusov

Obrázok blogu


Električkový tunel je opravený

Obrázok blogu


Zrekonštruovali sme 45 tisíc m2 povrchov ciest

Obrázok blogu


Bezplatný internet v 80 autobusoch MHD

Obrázok blogu


Zrekonštruované zastávky MHD

Obrázok blogu


16 nových cyklotrás, 90 cyklostojanov

Obrázok blogu


Výsadba stromov namiesto bilboardov

Obrázok blogu


Komunitná záhrada v Rači financovaná z participatívneho rozpočtu

Obrázok blogu


Senior Fitpark Zora v Trnávke

Obrázok blogu


Vďaka partnerstvu s Alianciou ožíva Stará tržnica

Obrázok blogu


Po dvanástich rokoch otvárame mestské hradby

Obrázok blogu


Zrevitalizovaný park v Krasňanoch

Obrázok blogu


Nové kamery v meste

Obrázok blogu


Vďaka OLOmpyiáde učíme deti separovať odpad

Obrázok blogu


Bratislavská mestská karta má už 50 tisíc používateľov

SkryťVypnúť reklamu
Obrázok blogu


Zatiaľ sa nepodarilo obnoviť električkovú trať
na hlavnú stanicu

Obrázok blogu


Rekonštrukcia predstaničného priestoru viazne
kvôli investorovi

Obrázok blogu


Aj napriek plánom požičovňa bicyklov ešte nefunguje

Obrázok blogu


Vďaka zviazaným rukám sa stále boríme
s vizuálnym smogom

Milan Ftáčnik

Milan Ftáčnik

Bloger 
  • Počet článkov:  55
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Vysokoškolský pedagóg. Kandidát na poslanca mestského zastupiteľstva v Bratislave Zoznam autorových rubrík:  Moje názory

Prémioví blogeri

INESS

INESS

107 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Anna Brawne

Anna Brawne

103 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

299 článkov
Roman Kebísek

Roman Kebísek

106 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

50 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu