Školstvo na kolenách alebo kde končí / začína / arogancia a drzosť žiakov – 2. Časť
Každý učiteľ sa aspoň raz presvedčil , aká „veľká“ je arogancia a drzosť žiakov na vyučovacej hodine alebo, len na vyučovacej hodine?
Ak som sa rozhodol napísať článok „ Školstvo na kolenách 1. časť „ čo je príčinou a prečo sa vôbec hovorí, že je „na kolenách“ , tak určite nemôžem nespomenúť aj spôsoby jednania a komunikácie niektorých riaditeľov/riaditeľky škôl a správanie žiakov. Má vôbec niečo spoločné, správanie zriaďovateľov škôl, riaditeľov/ľky škôl, správanie žiakov voči učiteľom so skutočnosťou, že školstvo je na kolenách? Určite áno.
Nechcem tým naznačiť ani povedať, že menovaná skupina ludí je príčinou takého stavu ale majú svoj podiel na tejto skutočnosti.
Neprítomnosť na štrajku z obavy straty miesta, samostatné platby odvodov do SP a ZP, nižšia mzda za neprítomnosť na vyučovaní. A to je pre ministerstvo školstva jasný signál – slabá účasť na štrajku, len si spomeňme ako sa hodnotila účasť učiteľov na štrajku a protestoch v uliciach Bratislavy. Z úst niektorých členov vlády to bolo jasne cítiť , čo si myslia o štrajku.
Chcem len znova zdôrazniť – statoční všetci učitelia, ktorí sa rozhodli ísť do ulíc a dať na vedomie všetkým , ktorí to môžu zmeniť, že súčasné platy /ak hovoríme o platoch /učiteľov sú veľmi malé. Čo malé – otrasné !
Ale pozornosť chcem upriamiť na kategóriu zriaďovateľov, a riaditeľov škôl. Ak som spomenul aroganciu a drzosť žiakov , tak potom musím napísať aj o drzosti a arogancii riaditeľov škôl a hlavne zneužitie svojho postavenia ako riaditeľa školy. Pýtate sa o čom to píšem? Nech sa páči, čítajte.
Na základe inzerátu v profesia. sk , som reagoval na pracovnú pozíciu pedagogického pracovníka pre vyučovanie odborných predmetov na strednej odbornej škole podnikania v Žiline, riaditeľka školy, Mgr. Alena Chupáčová.
Ďalšia žiadosť, SPŠ elektrotechnická, BA Dúbravka, kontaktná osoba, Eva Vicenová.18% uväzku.
Ďalšia žiadosť – základná škola , Bratislava – Lamač, riad. školy Alena Petáková ako kontaktná osoba. Predmet vyučovanie informatika a technická výchova.
Čo majú spoločné tieto školy? Ani jedna škola / tj. riaditeľ/ka/ školy ma vôbec neinformovali ako dopadlo výberové konanie pre obsadenie prac. miesta podľa inzerátu, či je koniec výberového konania ap. Poslal som všetky požadované doklady a uviedol v žiadosti doplnenie ďalších údajov o mojej praxi a vzdelaní na osobnom pohovore.
Až na moje telefonáty a požiadavku /nakoľko som nedostával žiadnu odpoveď/, ako dopadlo výberové konanie som dostal tú najhoršiu odpoveď, akú človek môže dostať . Už sme vybrali uchádzča. Týmto svojím postupom ma chladnokrvne diskriminovali. Na toto ich stanovisko som písomne reagoval a poslal písomnú sťažnosť na riaditeľky uvedených škôl.
V týchto dňoch čakám na stanovisko poslancov miestneho zastupiteľstva v Lamači, ktorých som písomne požiadal o stanovisko a postup riaditeľky ZŠ Lamač vo výberovom konaní.
Mohol by som pokračovať / p Krchňákova, SOŠ OA Holíčska v tom čase keď som tam učil, škola sa už presťahovala na iné miesto, mi odmietla zaplatiť triednictvo za celý školský rok – bol som triedny učiteľ v štyroch triedach a ďalšie „neuveriteľné skutočnosti“ , ktoré nemôžem napísať ap. I keď by som to urobil veľmi.
Jedno nemenované gymnázium – dostal som príkaz od riaditeľa školy , vyskúšať žiaka a uzavrieť klasifikáciu, ktorý nebol celý rok v škole na vyučovaní ap.
Mohol by som pokračovať o praktikách na niektorých školách.
A čo majú spoločné tieto udalosti o ktorých som písal. Jasná diskriminácia a nezamestnať pedagóga na dôchodku ! Dobré pracovné vzťahy sú aj o vzájomnej komunikácii. Čo vlastne hovorí týmto ľudom dlhoročná prax, skúsenosti. Prax tvorí teóriu, skúsenosti, odbornosť a nie naopak , tak ako si to myslia mnohí riaditelia škôl – máš diplom, výborne , si náš, si odborník!
Ak sa vrátim k titulku článku „ Školstvo na kolenách „ tak je to aj preto, že v školstve pracujú aj takí pedagógovia o ktorých som písal. Choďte preč, nemáte morálne právo pôsobiť na škole.
Považujem si ale za povinnosť spomenúť aj vynikajúce školy/ niektoré boli zrušené / a výborných pedagógov ale hlavne dobrí ľudia, spomeniem aspoň tri školy : SOŠ Gasmo / Ing. Bartek, Ing. Skovajsová, Ing.Turáková, Ing. Horváthova, Mgr. Stančíková a ďalší.
Železničmé učilište na Pántoch , krásne tri roky , ktoré som tam odučil. Krásna škola to bol klenot všetkých škôl v Bratislave, pedagógovia, ktorých si veľmi vážim, Ing. Strojný, Ing. Novotný a ďalší. Ministerstvo vnutra si v tejto školy zriadilo policajnú školu!!!
Súkromné gymnázium na Kremnickej, riad, školy PhDr. Podstávková.
Dopísal som článok, druhú časť a rozmýšľam, je školstvo na kolenách? Viem nedá sa to všetko napísať. Zabudol som na niečo? Nie , nezabudol som a nezabúdam.